شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراجعه روزانه ۸۰۰ نفر از طلاب برای دریافت  مجوز حضور در اربعین - حجت الاسلام مصطفی محمدی نژاد

حوزه/ مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم از مراجعه روزانه ۸۰۰ نفر برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور به این اداره خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی محمدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، به برنامه اداره امور مشمولین حوزه علمیه استان قم برای ارائه خدمات به طلاب و روحانیون برای ایام اربعین اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیونی که قصد سفر به کشور عراق برای ایام اربعین دارند، نخست باید برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور به این اداره مراجعه نموده و پس از انجام کارهای اداری، در یکی از دفاتر پلیس 10+ حضور پیدا کرده و در آخر برای دریافت ویزا، به یکی از دفاتر زیارتی مراجعه نمایند.

وی با بیان این مطلب که مراجعه کنندگان به این اداره، دو گروه می باشند، اظهار داشت: گروه اول، طلاب پایه یک تا شش هستند که باید برای دریافت گذرنامه، نامه اشتغال به تحصیل از مدرسه علمیه خود آورده که در این راستا برای آنان معافیت تحصیلی صادر شده و پس از آن برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور اقدام می نمایند.

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم ادامه داد: مراجعه کنندگان دیگر ما، طلاب پایه ششم به بالا هستند که معافیت تحصیلی داشته و فقط برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور باید در این اداره حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام محمدنژاد یادآور شد: طلاب پایه شش به بالا نیاز به هیچ مدرکی برای ارائه به اداره امور مشمولین نداشته و فقط با حضور در این اداره، کارهای اداری خود را انجام خواهند داد.

*پلیس ۱۰+ در دارالشفا مستقر می شود

وی خاطرنشان ساخت: مقرر شد برای تسهیل خدمات به طلاب، همکارانی از پلیس 10+ در مدرسه علمیه دارالشفاء مستقر شده تا طلاب دیگر احتیاجی به مراجعه به دفاتر دیگر نداشته باشند؛ همچنین در حال هماهنگی هستیم تا صدور ویزا نیز در مدیریت حوزه علمیه استان قم انجام گردد.

*مراجعه روزانه ۸۰۰ تا یک هزار نفر برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه استان قم با اشاره به حجم بالای تقاضای گذرنامه و مجوز خروج از کشور از سوی طلاب و روحانیون، تصریح کرد: این خدمات از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است که در ابتدا، روزانه قریب به 500 مراجعه کننده داشتیم؛ اما از هفته گذشته تعداد مراجعه کنندگان روزانه ما به 800 تا یک هزار نفر رسیده که بر این اساس، ساعت انجام کار را از ساعت 7 صبح تا 17 عصر قرار داده ایم تا طلاب عزیز بتوانند به راحتی گذرنامه یا مجوز خروج از کشور خود را دریافت نمایند.

*خدمات رسانی به تا یک روز قبل از اربعین ادامه دارد

حجت الاسلام محمدنژاد با بیان این مطلب که قریب به 10 نفر در این اداره در حال خدمات رسانی به طلاب و روحانیون می باشند، اظهار داشت: خدمات رسانی به طلاب تا یک روز قبل از اربعین ادامه داشته و تمام کارهای آنان انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام دقیقا روزی 800 تا طلبه رو دارید از کار و زندگی میندازید که مجوز حضوری بدید خوب درخواست رو الکترونیکی دریافت کنید مجوز که آماده شد پست کنید. البته بعیده به فکرتون رسیده باشه