جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالخالق عبداللهی

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه طلاب ارتباطی عمیق میان خود و جامعه ایجاد کنند گفت: طلاب باید سنگ صبور و مورد اعتماد جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق عبدالهی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه سرزمین فضیلت هستند، عنوان داشت: حوزه های علمیه مهد اخلاق و علم بوده و دانش آموختگان این نهاد مقدس هیچ امتیاز و جایگاه ویژه ای برای خود نسبت به دیگران قائل نمی شوند.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: روحانیت در وهله اول با صدق، خودسازی و عمق جان باید اعتماد مردم را نسبت به حوزه های علمیه و روحانیون افزون کنند تا ارتباطی حقیقی و روحانی میان مردم و طلاب ایجاد شود.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به اینکه روحانی مبارزی پرتلاش باشد بیان داشت: طلاب باید سنگ صبور و مورد اعتماد جامعه باشند و محبوبیت خویش را در جامعه نه تنها حفظ کنند بلکه آن را دوچندان کرده تا افکار و اعتقادات مردم به سمت سودجویان متمایل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی یادآور شد: یک طلبه باید همواره ایده ها و آرمان های والایی را دنبال کند تا همواره باور و اعتقادش نسبت به خداوند تقویت یافته و با بصیرتی که دارد کارآمدترین مسیرها را در دوران تبلیغ دین انتخاب نماید.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطر نشان کرد: سربازان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) باید هر روز تحصیل در حوزه های علمیه و تبلیغ دین را عاشورایی و جامعه را همچون سرزمین کربلا دانسته و با عزت و مردانگی، کربلایی دیگر را رقم بزنند تا دین مبین اسلام ابقا گردد.

وی با بیان اینکه طلاب راه انبیاء الهی را ادامه می دهند ابراز داشت: طلاب باید با خصلت های والای اخلاقی، علم و ویژگی های ائمه اطهار علیهم السلام پیاور آور شریعت الهی در جامعه باشند.

این استاد حوزه در پایان گفت: احساس تکلیف و مسئولیت پذیری موجب هویت دهی به طلاب شده و زمینه های ترویج دین اسلام را در بشر فراهم می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha