سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر کشفی، مدیر موزه آستانه مقدس حضرت معصومه(س)

حوزه/ مدیر موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در میان کتاب ها، آثار دینی در عرصه کتاب آرایی و استفاده از ابزار هنر پیشتاز است که بالاترین هنرها در قرآن کریم مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین کشفی، امروز در دیدار برگزار کنندگان همايش «كتاب آرايی دينی در فرهنگ و تمدن اسلامی» با تولیت آستان مقدس در سالن محراب حرم مطهر گفت: هر اقدامی که در راستای خدمت به علم و فرهنگی دینی می شود، ارزشمند است.
وی با بیان این که در عرصه کتاب آرایی کارهای فردی زیادی انجام شده است، گفت: شایسته بود نهادی دینی و فرهنگی همچون دفتر تبلیغات اسلامی، با حضور در این عرصه، چنین هنری را تجمیع کرده و در اختیار همگان قرار دهد.
عضو هیئت علمی همايش كتاب آرايی دينی در فرهنگ و تمدن اسلامی افزود: کتابت و کتاب آرایی، نقش زیادی در ثبت و حفظ منابع اسلامی داشته است که توجه دادن مخاطبان به این خدمت انجام شده، اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به حجم و تعداد گسترده کتابها در جهان گفت: آنچه به عنوان دغدغه ازسوی نویسنده و ناشران درباره کتاب وجود دارد، جذب مخاطبان و ترغیب بیشتر آنها در این عرصه است؛ کتاب آرایی نقش زیادی در این عرصه ایفا می سازد.
حجت الاسلام والمسلمین کشفی افزود: در میان کتاب ها، آثار دینی در عرصه کتاب آرایی و استفاده از ابزار هنر پیشتاز است که بالاترین هنرها در قرآن کریم مشاهده می شود. مسلمانان در عرصه صحافی، استفاده از نقوش، خطاطی و...، دارای سابقه و سبک مشخصی هستند.
خاطرنشان می شود آیین اختتامیه همايش كتاب آرايی دينی در فرهنگ و تمدن اسلامی 25 آذرماه سال جاری برگزار می گردد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha