شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدین درویش پور رئیس ستاد اقامه  نماز لرستان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز لرستان از اجرای طرح استقرار روحانیون در برخی بیمارستان های خرم آباد با عنوان طرح "ارمغان مهر" خبر داد.

حجت الاسلام عابدین درویش پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با بیان اینکه کارگاه های آموزشی اقامه و احیای نماز در طول سال بصورت مستمر برگزار می شود، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با حوزه علمیه استان لرستان، بزودی این کارگاه برای مبلغان طرح هجرت، طلاب و روحانیون اقامه کننده نماز صبح با هدف برگزاری باشکوه این فریضه بخصوص فرهنگ سازی اقامه نماز جماعت صبح اجرا می شود.

وی همچنین از اجرای طرح استقرار روحانیون در برخی بیمارستان های خرم آباد با عنوان طرح "ارمغان مهر" خبر داد و افزود: در این طرح روحانیون علاوه بر اقامه نماز جماعت، به عنوان مشاور مذهبی به سئوالات شرعی بیماران نیز پاسخ می دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان، طرح "نسیم رحمت" را نیز از دیگر طرح های ترویج و نهادینه کردن نماز اول وقت برشمرد و تصریح کرد:در این طرح نیز مبلغان و روحانیونی که در مدارس حضور دارند پس از آموزش های لازم و شرکت در کارگاه های ستاد اقامه نماز برای نهادینه کردن نماز اول با روش های کاربردی و علمی در مدارس برای ترویج اقامه نمازحضور خواهند یافت.

حجت الاسلام درویش پور با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کارگاه ها و همایش های ستاد اقامه نماز با تدریس و سخنرانی روحانیون برگزار می شود، خاطر نشان کرد:در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۲۰ کارگاه برای مبلغان، مربیان پرورشی و فعالان اشاعه فرهنگ نماز برگزار شده است.

وی در پایان از برگزاری اجلاس سراسری نماز نیمه اول آذرماه با عنوان "نقش نماز در کاهش آسیب اجتماعی" به میزبانی استان البرز خبر داد و گفت:نیمه دوم آبان ماه همایش استانی نماز با هدف گسترش فرهنگ نماز در بین دستگاه های اجرایی استان و تجلیل از فعالان برتر نماز در خرم آباد برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha