جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مشرفی حوزه خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مشرفی با اشاره به نقش محوری روحانیت در جامعه دارد، گفت: حضور یک امام جماعت و روحانی در جامعه باعث اتحاد و همبستگی حول یک محور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در مورد جایگاه حوزه علمیه در جامعه، اظهار کرد: حوزه ستون اصلی حاکمیت الهی در جامعه جهانی را بر عهده دارد و برپایه قرآن، عترت و سیره  انبیاء، امامان و اولیا الهی استوار است.

وی، رسالت اصلی حوزه را در سه مقوله عنوان کرد و افزود: رسالت اصلی حوزه دین شناسی،  تبلیغ دین و دفاع از دین است که نیاز جامعه برای حکومت اسلامی می باشد.

 مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، رسالت و وظیفه حوزویان با بسیار خطیر و حساس عنوان کرد و گفت: حوزویان باید در انجام وظایف خود دقت کرده و در جهت دفاع تمام قد از حریم دین تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی با اشاره به اینکه امام حسین(ع)  و یارانش با خونشان دین را دوباره احیا کردند، افزود: عزاداری های محرم و صفر یک  دانشگاه الهی است که همه ساله در جای جای جهان برپا می شود. 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: روحانیت و مولفین دینی، اساتید این دانشگاه هستند و قرآن، رسالت اهل بیت(ع) و تاریخ اسلام منابع درسی آن است که معارف ناب اسلام که حلال مشکلات و انسان ساز می باشد.

 وی، انتشار معارف الهی توسط مبلغین را سرمایه ها حوزه دانست و افزود: مردم به دنبال اسلام ناب می گردند که مبلغان باید آن را تبیین کنند و با اسلامی که اسلام آمریکایی معرفی کرده اند مقابله نماید.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، مهمترین و اثر گذارترین رسانه را منبر عنوان کرد و ادامه داد: اثری که منبر دارد، دیگر رسانه ها ندارند، زیرا تنها رسانه ای است که می تواند از نزدیک با مردم گفتگو کند و مشکلات آن ها را بشنود و راهکار ارائه دهد.

 وی با اشاره به اینکه روحانیت نقش محوری در جامعه دارد، افزود: حضور یک امام جماعت و روحانی در جامعه باعث اتحاد و همبستگی حول یک محور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی راز ماندگاری دین خدا را خلوص نیت دانست و افزود: روحانیون و طلاب مجاهدین راه خدا هستند و باید در رفتار و گفتار خود رضای خدا را بر هر امری مقدم بدانند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha