جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

حوزه / مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه(س) بوشهر بر ضرورت برنامه سازی در رسانه ملی، با موضوع "تحکیم خانواده" تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، فاطمه یوسفی، مدیر موسسه آموزش عالی معصومیه(س) بوشهر، در جلسه هم اندیشی با مدیر صدا و سیما استان، با تأکید بر لزوم تولید برنامه های  تلویزیونی مستقل ویژه خانواده ها، گفت: عدم آشنایی برخی افراد جامعه نسبت به مسائل حقوق خانواده، باعث افزایش طلاق در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات و بزهکاری ها ناشی از عدم آگاهی در آن مسئله است، افزود: ما می بینیم که قشر جوان استقبال فراوانی برای دریافت مسائل خانواده دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در برنامه های خانواده ضرورت دارد که به صورت پیوسته به موضوعات مختلف در این خصوص پرداخته شود، چرا که خانواده هیچ وقت از تغذیه فکری علمی و عاطفی بی نیاز نمی شود.

استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و دانشگاه ها

خرم آبادی، مسئول مرکز مشاوره خانواده مهر بوشهر هم در این جلسه، اظهار کرد: خانواده در جامعه امروزی دچار بحران های متعددی است که باید به داد آن رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: باید از ظرفیت های علمی دانشگاه و حوزه های علمیه در بحث مشاوره های حقوقی، روانشناسی، دینی و ... استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت های زندگی به صورت علمی یکی از ضروریاتی است که باید زوج های جوان فرا بگیرند، خاطرنشان کرد: آموزش های پیش از ازداوج، حین ازدواج و بعد از ازدواج باعث جلوگیری از برخی طلاق های و کاهش چشمگیر طلاق های زودهنگام شود.

خرم آبادی خاطرنشان کرد: در این بین باید به کودکان طلاق هم توجه ویژه ای شود، چرا که نیازمند آموزش های در این خصوص هستند و گرنه در معرض آسیب های جدی قرار می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha