سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طرح آموزش همگانی کمک های اولیه آمادگی در حوزه کرمانشاه

حوزه/ طرح آموزش همگانی کمک های اولیه آمادگی در برابر مخاطرات با حضور طلاب و روحانیون در مدرسه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه از برگزاری طرح آموزش همگانی کمک های اولیه آمادگی در برابر مخاطرات خبر داد و عنوان داشت: همزمان با فرارسیدن ایام محرم و صفر کارگاه آموزشی کمک های اولیه و عکس العمل به موقع در برابر مخاطرات در مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور برگزار شد.

 مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور اظهار داشت: این کارگاه دو روزه با حضور کارشناسان سازمان هلال احمر به عنوان مدرس و متخصص و استقبال حداکثری طلاب و روحانیون برگزار شد.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به اینکه طلاب همواره در آگاهی بخشی به جامعه پیشقدم هستند افزود: طلاب با آشنایی قسمت های کاربردی در عرصه های گوناگون و بخش های تأثیرگذار جامعه می توانند نقش بسزایی در کمک به جامعه را ایفا کرده و همواره نسبت به کمک دهی به جامعه پیشتاز باشند.

حجت الاسلام عطایی اظهار داشت: فراگیری طلاب با آموزش های ابتدایی کمک های اولیه در راستای مواجه شدن با بلایای طبیعی و کمک به دیگران از ضروریات است چرا که امروز طلاب علاوه بر نقش رهبری و هدایتگری جامعه باید بتوانند خدمات ارزنده دیگری به مردم ارائه کنند.   

وی ادامه داد: برگزاری طرح های آموزشی کمک های اولیه و فراگیری این دوره ها توسط طلاب، مبلغان دین را موظف می کند که در مکان ها و محیط های تبلیغی در صورت مواجه شدن با اتفاقاتی که نیاز به کمک های اولیه باشند تا رسیدن نیروهای امدادی هلال امر بتوانند بخشی از کمک های اولیه را برای رسیدگی به حال شخص آسیب دیده را اعمال نمایند.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور در پایان گفت: خوشبختانه طلاب و روحانیون مدرسه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور از برگزاری این طرح استقبال کرده و آمادگی خود را در راستای حضور و شرکت در کلاس های بعدی  را اعلام کرده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha