شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عکس رویترز از پیاده روی اربعین

حوزه/ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام فرخی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران، امروز در مراسمی که در ساری برگزار شد از قیام حسینی به عنوان تجلی دینداری و دین خواهی امام حسین(ع) و یاران وفاداراش یاد کرد و گفت: درس بزرگ کربلا جان دادن در راه دین است، یعنی هر زمان که دین به خطر افتاد هر جان عزیزی باید فدای ماندگاری دین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

وی با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین(ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

 

حجت الاسلام فرخی افزود: فرهنگ شهادت و ایثار برگرفته از نهضت عاشورا است چراکه امام حسین(ع) برای احیاء اسلام قیام کرد و در ‏مقابل ظلم و جور یزید زمان ایستاد که باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد و با سرلوحه قرار دادن سیره پاک اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در این راه گام برداریم.‏

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت اربعین در جامعه اسلامی گفت: اربعین برای زنده نگه داشتن عاشورا و برای تجدید عهد و میثاق با شهداء بوده و ‏ماندگار شدن نهضت امام حسین(ع) به سبب اربعین و اقدامات زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) است تا مردم متوجه این حادثه عظیم شوند و پاسدار این فرهنگ غنی باشند.‏

وی با بیان این که امروز استکبار جهانی در مقابل محور مقاومت اسلامی عاجز هستند که این امر ‏نشأت گرفته از نهضت عاشورا است، گفت: اجتماع بزرگ اربعین، اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) را به رخ جهانیان خواهد کشید.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع بزرگ کربلا می‌تواند زمینه ساز وحدت کشورهای مسلمان علیه رژیم صهیونیستی باشد و بار دیگر پیام عاشورا که همان" هیهات من الذله" است را در اقصی نقاط دنیا طنین انداز سازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ثواب زیارت امام حسین(ع) بی نظیر است و خداوند برای هیچ عمل صالحی به اندازه زیارت امام حسین(ع) لطف و عنایت ندارد، افزود: راز آن این است که امام حسین(ع) در راه اسلام و هدایت الهی شهید شد و برای محقق کردن این هدف الهی باید به زیارت ها، مجالس و دستاوردهای دینی توجه شود.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه نگاه ما به اربعین حسینی، پرمعنا است، ادامه داد: پیام حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) به دنیا این است که اربعین پایان کار نیست، آغاز راه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha