پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امر به معروف

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین خدری تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد بقیه فرایض همچون خواندن نماز رها می شوند و با جامعه ای موجه خواهیم شد که جوانان آن بی نماز و بی تفاوت خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در جمع خواهران بسیجی چغادک به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این واژه ها متاسفانه در زمان کنونی فراموش شده اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از درجه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: اهمیت این امر الهی به اندازه ایمان به خدا است؛ اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر نکند ایمان آن دچار اشکال است.

وی به امر به معروف و نهی از منکر از جانب قرآن اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست خداوند متعال آمر به معروف و ناهی از منکر است و در مرحله بعد پیغمبر قرار دارد که مردم را به این عمل دعوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، حاکمان صالح و امامان را در مرحله بعدی آمران به معروف و ناهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه حکومت اسلامی و حاکم صالح است که همچنان که خدا و پیغمبر امر به معروف و نهی از منکر می کنند او نیز این کار را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود برشمرد و انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، هیأت های امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان چهارمین گروه در این امر دانست گفت: گروهی مخصوص این کار باید در جامعه باشد و در نهایت تک تک افراد جامعه به عنوان گروه پنجم این وظیفه را بر عهده دارند.

وی، به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در روایات پرداخت و گفت: به فرموده امر مومنان اگر تمامی واجبات را جمع کنیم و در کنار امر به معروف قرار دهیم مثل قطره ای در مقابل دریا هستند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر عنوان کرد: با امر به معروف و نهی از منکر است که بقیه فریضه ها توان پیدا می کنند و استوار می شوند؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد بقیه فریضه ها همچون خواندن نماز رها می شوند و با جامعه ای موجه خواهیم شد که جوانان آن بی نماز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، قوام و استواری حاکیمت دینی و نظام اسلامی را به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: تار و پود یک جامعه اسلامی با همین فریضه سرشته شده است یعنی هر اندازه امر به معروف و نهی از منکر تضعیف شود این جامعه اسلامی هم تضعیف خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha