جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مبلغان

حوزه/ حجت الاسلام صوفعلی گفت: جهت خود اتکایی و خود محوری کردن حوزه های علمیه و عدم وابستگی مالی این نهاد میتوان از اندیشه صاحبنظران و اندیشمندان این مرکز بهره جست.

حجت الاسلام علی صوفعلی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان پیرامون ضرورت تاسیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه، گفت: امروزه بسیاری از سازمان ها و نهادها و موسسات با تشکیل مرکز مطالعات راهبردی با استفاده از پتانسیل نیروی جوان و کارآمد و همچنین بهره گیری از نخبگان خود توانسته اند موجبات پیشرفت و اعتلای سازمان خود را فراهم کنند.

وی افزود: مراکز مردم نهادی مانند حوزه علمیه پیش از این بایستی به سمت ترسیم نقشه راه و همچنین ایجاد مرکز مطالعات راهبردی حرکت می کردند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه تصریح کرد:با تشکیل چنین مرکزی می توان از تمام ظرفیت حوزه در امور مختلف مانند آموزش، پژوهش، امور مالی، امور مهندسی، امور فنی و ... استفاده بهینه نمود و باعث ایجاد انسجام و یکنواختی بین تمامی حوزه ها شد.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش دو رکن اساسی در این مرکز است که بایستی بصورت جدی به آن پرداخته شود تا بتوانیم حوزه هایی پویا و حوزویانی نخبه و فرزانه داشته باشیم.  

حجت الاسلام صوفعلی ضمن اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری پیرامون ایجاد مرکز مذکور، ابراز داشت: با تاسیس و ایجاد چنین مرکزی  می توان از اعمال علایق و سلایق شخصی در امور اجتناب کرد.

 وی خاطر نشان کرد:با توجه به موقوفات زیاد حوزه های علمیه و مردم خیر که جهت ترویج علوم اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نیستند، جهت ساماندهی و کانالیزه کردن این امور باید از اتاق فکری شامل نخبگان و فرزانگان حوزه استفاده کرد.

حجت الاسلام صوفعلی افزود: جهت خود اتکایی و خود محوری کردن حوزه های علمیه و عدم وابستگی مالی این نهاد میتوان از اندیشه صاحبنظران و اندیشمندان این مرکز بهره جست.

وی در پایان با اشاره به مدیریت جدید حوزه علمیه و تزریق اندیشه نو و سابقه پر بار حضرت آیت الله اعرافی در اداره جامعة المصطفی ابراز امیدواری کرد که حوزه علمیه بیش از پیش بتواند در تعلیم و تربیت طلاب و روحانیون نخبه و شاخص اهتمام بورزد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha