پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 396893
۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
بانوان طلبه

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی، در محفل سوگواری بانوان عاشورایی آمل گفت: عزاداری امام حسین(ع) باید سبب معرفت افزایی و بصیرت گردد تا در مواقع حساس وظیفه خود را به درستی درک نموده و عمل نمائیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، خانم علمدار استاد حوزه و دانشگاه در نشست "محفل سوگواری بانوان عاشورایی" که ظهر امروز در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س)آمل و در آستانه شهادت امام سجاد(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت سوگواری برای اهل بیت (علیهم السلام)، بیان کرد: خداوند در سوره شعراء خطاب به همه پیامبران غیر از پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «به مردم بگویید ما مزدی در مقابل رسالت از شما نمی خواهیم. مزد ما با خداست». اما در سوره شوری به پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «به مردم بگویید از شما مزدی نمی خواهم مگر دوستی اهل بیتم». بنابراین همه عزاداری ها و جلسات سوگواری و گرامی داشت اهل بیت (علیهم السلام) نشانه مودت و دوستی ما با آن بزرگواران است.

وی افزود: اشک نشانه معرفت است، یعنی ما حقیقت قیام عاشورا را درک کرده و پذیرفته ایم، پس باید با چشم دل اشک ریخت و این سوگواری سبب معرفت افزایی و بصیرت ما گردد تا در مواقع حساس وظیفه خود را به درستی درک نموده و عمل نمائیم وگرنه اشک و شور بدون معرفت و شعور تاثیر زیادی ندارد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: انسان در این دنیا محتاج سه گنج معرفت، رحمت و شفاعت می باشد که همه این امور  با گرامی داشت و سوگواری  بر اهل بیت (علیهم السلام) خصوصاً امام حسین (ع) که راه میانبر برای رسیدن به خداوند است، به دست می آید.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha