پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ عبدالله کنعان دبیر کل کمیته ملکی اردن در امور قدس تاکید کرد بنیامین نتانیاهو و حکومتش، اصرار بر تحریف تاریخ و دزدی میراث تاریخی دارند و نمی خواهد اعتراف کنند که هیچ انشانه ای از هیکل سلیمان خیالی و یا چیزهای دیگری که ربطی به یهود و یهودیت داشته باشد زیر مسجد الاقصی یا در کنار و اطراف آن وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، عبدالله کنعان دبیر کل کمیته ملکی اردن در امور قدس تاکید کرد نسخت وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و حکومتش و تمام اسرائیلی ها اصرار بر تحریف تاریخ و دزدی میراث تاریخی دارند و نمی خواهد اعتراف کنند که هیچ انشانه ای از هیکل سلیمان خیالی و یا چیزهای دیگری که ربطی به یهود و یهودیت داشته باشد زیر مسجد الاقصی یا در کنار و اطراف آن وجود ندارد.

عبدالله کنعان در گفتگو با خبرگزاری "عمون" اردن تصریح کرد تعهد نینیاهو به مشارکت شخصی در حفاری های زیر مسجد الاقصی و در این هفته و دعوت وی از جامعه یهودی برای پیوستن به نقض قطعنامه اخیر یونسکو می باشد که در آن هر گونه رابطه بین هیکل سلیمان و مسجد الاقصی و دیوار براق را نفی کرده است.

وی گفت نتانیاهو و حکمت راستگرای افراطی وی، هر روز و به طور پیوسته ،جامعه بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان و قطعنامه های یونسکو که نیروهای اشغالگر و حکومت اسرائیل را به عقب نشینی کامل از قدس به بازگشت به اراضی قبل از سال 67 مجبور کرده است به چالش کشیده نقض می کند.

وی افزود بررسی ها و تحقیقات تاریخ شناسان و دانشمندان اسرائیلی و غربی که سالهای متمادی طول کشیده است تاکید می کند هیچ گونه اثری از هیکل سلیمان نه زیر مسجد الاقصی و نه خارج از آن وجود ندارد.

وی دعوت حکومت اسرائیل از جوانان یهودی برای مشارکت و کمک در عملیات حفاری زیر مسجد الاقصی را پاسخی هیستیریک و خشمگینانه علیه قطعنامه یونسکو خواند و گفت نتایناهو با این کار قصد دارد جوانان و سنل جدید اسرائیل را فریب دهد و به آنها القاء کند که این مکان مقدس از آن یهود است و باید برای ساخت مجدد هیکل سلیمان تلاش کنند.

وی جامعه بین الملل را به مقابله با این سلوک و سیاست خبیثانه که نهایتی ندارد و تلاش برای برقراری امنیت و آرامش برای هر دو حکومت فرا خواند و هشدار داد این اقدامات رژیم صهیونیستی تنها سبب استمرار و افزایش درگیری ها و جنگ ها می شود و اگر سیاست های اسرائیل به همین منوال پیش رود ممکن است به یک جنگ دینی منجر شود.

عبد الله کنعان همچنین اتحادیه عرب  و سازمان همکاری اسلامی کمیته قدس را که ریاست آن برعهده پادشاه مغرب است مورد خطاب قرار داد و گفت زمان آن رسیده است که با سرعت عمل و تلاش مجدانه اسرائیل را مجبور به اجرای قطعنامه های قانونی بین المللی کنیم و با تصویت قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل زمانی را برای عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های اشغال شده عربی و پایان اشغالگری و ایجاد یک حکومت فلسطینی  مشخص کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha