جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا حدائق

حوزه/ مدیر مدرسه منصوریه شیراز با اشاره به این که کسانی که درد فقر را نچشیده اند، مشکلات مردم را درک نخواهند کرد، گفت: مسئول موفق کسی است که در بین مردم حاضر باشد و مشکلات آنان را از نزدیک رصد کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در شیراز، با اشاره به وضع معیشتی مردم، اظهار داشت: فقر از هر دری وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می شود.

وی افزود: رسول خدا(ص) در حدیثی، رمز اصلاح یک جامعه را در رعایت چهار اصل می دانند؛ اول مسئولین هستند، چرا که مسئولیت اداره جامعه را بر عهده دارند، دوم  دانشمندان را شامل می گردد؛ زیرا آنان راهنمایان مردم هستند و اگر راهنما گمراه شد پس چه کسی گمراهان را هدایت کند؟

این محقق حوزوی، دسته سوم را  ثروتمندان عنوان کرد و بیان داشت: ثروتمندان امنای خدا در بین مردم هستند، امین اگر خائن شد پس به چه کسی می توان اعتماد کرد؟،  قشر مذهبی ها و متدینین هم دسته چهارم هستند؛ اینها معتمدین و راهنمایان مردم در جامعه هستند، راهنما اگر راه را گم کرد چه کسی گمراه را هدایت خواهد کرد؟

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، با اشاره به حدیثی در رابطه با اصلاح جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان کلی مبارزه با فقر، نقش ثروتمندان است.

وی با بیان اینکه جامعه اصلاح نخواهد شد مگر این که دو گروه علمی و اقتصادی نقش خود را خوب ایفا کنند، اظهار داشت: برای اصلاح معضل فقر، مسئولان باید اهتمام جدی برای این مشکل داشته باشند.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به عنوان شدن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: باید در سیاست های کلان مان قطع وابستگی به مجامع غربی را مدنظر داشته باشیم و رعایت کنیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر استفاده از منابع ملی و درونی کشورمان، گفت: پرورش استعدادهای داخلی امر مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه بُعد اقتصادی را حوزه مهمی عنوان و تصریح کرد: خدا در اموال ثروتمندان نیز حدی قرار داده است. بخشی از این دارایی متعلق به نیازمندان و فقرای جامعه امی باشد و اسلام به همین منظور مسئله خمس و زکات را معین کرده است.

حجت الاسلام حدائق، راهکار کلی و کلان برای مبارزه با مسئله فقر را منوط به بالا بردن سطح آگاهی و معرفت مردم دانست و گفت: اعتماد به پروردگار بهاء به دست آوردن هر چیز گرانبها و نردبان ترقی برای رسیدن به مقام عالی است؛ اگر این باور تقویت بشود افراد در برابر داشته های خودشان احساس مسئولیت می کنند، دیگران را از خود جدا نمی بینند و به مشکلات یکدیگر رسیدگی می کنند.

رئیس بنیاد ترویج فرهنگ مهدویت استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت باید تعهد به همراه داشته باشد، تصریح کرد: اگر مسئولی تخلف کند باید مجازات سنگین تری داشته باشد.

وی در پایان با بیان این که کسانی که مشکلات اقتصادی و درد فقر را نچشیده اند و بین فقرا و مردم نیستند، مشکلات مردم را درک نخواهند کرد، افزود: مسئول موفق کسی است که در بین مردم حاضر و ناظر باشد و مشکلات آنان را از نزدیک رصد کند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha