جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مسلمانان و علمای شیعه نمی توانند در برابر حواث سوریه،عراق ویمن بی تفاوت باشند و باید به میدان بیایند وسکوت را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اساتید و مسئولین دانشگاه تقریب مذاهب کشور عراق، بر وحدت علمای جهان اسلام به خصوص دو کشور دوست و شیعه ایران و عراق تاکید کردند و گفتند: مسئله تقریب و وحدت از موضوعات بسیار مهم و ضروری در جهان اسلام و بین مسلمانان است.

معظم له، شناخت زمان را از مسائلی بسیار مهم خواند و افزودند: شناخت زمان در حقیقت همان معرفت به حوادث و اتفاقات و بصیرت داشتن نسبت به دوست و دشمن است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در روایتی امام صادق(ع) فرمودند، علم توأم با سیاست است  و جدای از هم نیستند، همان طور که به علم توجه داریم، باید نسبت به سیاست هم این گونه باشیم.

معظم له بیان داشتند: اسلام شجره طیبه است و دارای ابعاد مختلف می باشد و همه مسائل مانند علم، دیانت، سیاست و تقوا با هم هستند و مسلمان هم لازم است بر همه این موارد مطلع  و توجه داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: در فرهنگ تشیع و اسلام  همه مسلمانان با هم برادرند و تاکید شده به همدیگر محبت داشته باشید و در نماز جماعت همدیگر شرکت کنید تا از این طریق باعث خنثی شدن فتنه دشمن شوید.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: در تاریخ اسلام، علمای دو مذهب در حوزه ای واحد مشغول یاد گیری تعالیم دینی می شدند و این امر نشان می دهد وحدت می تواند اسلام و جامعه اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان حفظ کند و سد محکمی در مقابل آنها شود.

معظم له  تاکید کردند: پیامبر اسلام(ص) مسلمانان را به هر گونه اختلاف توصیه می کرد اختلاف را عامل تضعیف مسلمانان می دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی  ابراز داشتند: عربستان در قاهره حزب النور را تاسیس کرد و از این طریق به کوبیدن شیعه پرداخت و شیعیان و علمای شیعه نتواستند در مراکز علمی قاهره  به تدریس فقه  بپردازند این فرصتی بود که از دست رفت، ولی عربستان از این فرصت بهره برداری کرد.

ایشان افزودند: مسلمانان و علمای شیعه نمی توانند به عنوان مسلمان در برابر حوادث سوریه، عراق و یمن بی تفاوت باشند و باید به میدان بیایند و سکوت را بشکنند و نباید در برابرظلمی که به  مظلومان می شود، سکوت کرد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha