جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه تخصصی "رسانه و فضای مجازی"

حوزه/ کارشناس فضای مجازی با اشاره به نا امنی اخلاقی در این فضا، تصریح کرد: دشمن با پخش برنامه‌هایی که در ظاهر سرگرم کننده، قصد تضعیف باورهای دینی خانواده‌های ایرانی را دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، کارگاه تخصصی "رسانه و فضای مجازی" به همت معاونت پژوهش و با حضور طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان گله دار استان فارس با موضوع "امنیت در فضای مجازی و حریم خصوصی در شبکه اجتماعی" و همچنین "راهکارهای مدیریت رسانه" ویژه خانواده در فضای آموزشی این حوزه علمیه خواهران با حضور اساتید دانشگاه و فعالان عرصه مجازی برگزار شد.

این دوره آموزشی در دو کلاس برگزار شد که در کارگاه اول، طلاب و حوزویان این شهرستان با تهدیدها، ناامنی‌های موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آشنا و در کارگاه دوم، راهکارهای مدیریت رسانه با آسیب شناسی رسانه‌های نوین، فضای مجازی و نحوه‌ مدیریت آن به طلاب این مدرسه آموزش داده شد.

در این کارگاه یک روزه ضابط، استاد دانشگاه و از کارشناسان فضای مجازی در جمع طلاب این حوزه اظهار داشت: برای جلوگیری از حربه‌ی دشمن و قبل از اینکه جوانان ما طعمه‌ی دشمن شوند به آنها علوم دینی و راه های نگهبانی از دین را یاد دهیم، زیرا بسیاری از کسانی که شبهه ایجاد می‌کنند به دنبال جواب آن نمی گردند، بلکه می‌خواهند پاسخ دهندگان را گمراه کنندو  همچنین مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند.

وی افزود: افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند، باید مراقب باشند، زیرا امکان پخش شدن عکس و اطلاعات شخصی افراد از این طریق زیاد است.

فعال فضای مجازی بیان کرد: در حال حاضر، در رسانه های غربی، نهاد خانواده جایگاهی ندارد و دشمن با پخش برنامه‌هایی که در ظاهر سرگرم کننده است، قصد تضعیف باورهای دینی در خانواده‌های ایرانی را دارد.

ضابط گفت: یکی از مشکلات مهم و حیاتی که دشمنان این مرز و بوم به صورت ویژه آن را دنبال می کنند و روز به روز نقشه های جدیدی را فراهم می کنند، استفاده از عدم آگاهی در جوانان ما در شروع زندگی است که از طریق شبکه های تبلغیاتی ماهواره ای و همچین شبکه های اجتماعی هدف خود را دنبال می‌کند، لذا امروزه طلاب و حوزویان ما باید آگاهی رسانه‌ای خود را بالا ببرند و امکان ایجاد امنیت در فضای مجازی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: امروزه از تمامی دستگاه های دولتی و فرهنگی انتظار می‌رود که در راستای ایجاد و آموزش مهارت های سبک زندگی ایرانی اسلامی و آگاهی بخشی خانواده ها قدم های موثری بردارند و جوانان ما را با این آسیب های فضای مجازی آشنا کنند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha