پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شماره مهر ماه نشریه افق مکث

حوزه/ شماره مهر ماه پژوهشنامه افق مکث با موضوع"زبان خارجی"و در سه بخش مجزا شامل پیشینه شناسی، فرا تحلیل و راهکارها به همت موسسه صراط مبین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این شماره پژوهشنامه افق مکث با موضوع "زبان خارجی" باهدف پایش و آسیب‌شناسی وضعیت آموزش و آموزشگاه‌های زبان خارجی منتشر و در سه بخش مجزا شامل پیشینه شناسی، فراتحلیل و راهکارها در دسترس عموم قرار گرفته است.

در بخش مصاحبه‌ها، راهکارهای بومی‌سازی آموزش زبان بوده مدنظر بوده است که با شش تن از اساتید فن در این زمینه گفتگو شده است و سعی شده نظرات طیف متنوعی از آموزشگاه داران تا کارشناسان آموزش و پرورش و کارشناسان فرهنگی منعکس شود و مباحثی از چیستی و چرایی بومی سازی تا چگونگی آن ارائه و از تجربیات آنها در فرآیند بومی سازی استفاده شده است.
در بخش پیشینه پس از بیان تاریخچه بسط زبان انگلیسی و دست‌های موجود در ترویج این زبان، به ارائه اطلاعات و آماری درباره گستره جغرافیایی این زبان، تعداد آموزشگاه فعال در ایران پرداخته شده است و سپس مقررات مؤثر در این مسئله مدنظر قرارگرفته‌اند و در نهایت به دستگاه‌ها و نهادهای فعال داخلی و اقدامات آنها در این راستا پرداخته شده است.
در بخش فراتحلیل نیز با استقصاء منابع مکتوب موجود که نگاهی آسیب شناسانه داشته‌اند، لیستی از آسیب‌ها، عوامل ایجادکننده آنها و راهکارهای بیان شده، به‌صورت نموداری ارائه شده است.

همچنین شما می‌توانید برای خرید نسخه فیزیکی و قرار گرفتن در لیست مشترکین دریافت این پژوهشنامه با دفتر پژوهشنامه به شماره 32910663-025 تماس حاصل نمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha