جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ نخستین گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، باهدف بررسی تخصصی برنامه و فعالیت‌های پیش روی معاونت پژوهش مدارس و همچنین بررسی نحوه برگزاری جشنواره علامه حلی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نخستین گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان، برگزار شد.

همچنین این گردهمایی که باهدف بررسی تخصصی برنامه و فعالیت‌های معاونین پژوهش مدارس علمیه برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه برای رسیدن به چشم‌اندازهای بلند، باید کار سرمایه‌ای انجام شود، اذعان داشت: خوشبختانه امروز در زمینه‌های تهذیبی و پژوهشی اقدامات خوبی صورت گرفته که باید این اقدامات توسط همه کادر مدیریتی مدارس، تقویت و اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه اگر طلبه صرفاً برای کسب نمره خوب درس بخواند، ارزش ندارد، افزود: باید طلاب برای یادگیری و ارتقاء معلومات دینی خود درس بخوانند! نه صرفاً کسب نمره خوب؛ از این رو باید ریل‌گذاری‌هایی که قرار است در مدارس صورت گیرد، دقیق و کارشناسی شده باشد.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از این گردهمایی، «فعالیت‌های پژوهشی کلاسی»، «تشویق طلاب به شرکت در جشنواره علامه حلی»، «راه‌اندازی نشریات و کانون‌های علمی»، «مشاورات علمی تخصصی»، «برشورها و نشست‌های علمی»، «کرسی‌ها و دوره‌های دانش‌افزایی» از وظایف معاونان پژوهش مدارس علمیه برشمرد.

لازم به ذکر است در پایان نخستین گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، عملکرد مدارس موفق اعلام و بررسی شد و در سپس با ارائه پیشنهاد‌هایی توسط معاونین پژوهشی مدارس، کلیه مطالب مطرح شده جمع‌بندی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha