شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور گفت: بها دادن به کارهای زیربنایی و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و همچنین ریل‌گذاری صحیح پژوهشی در سطوح مختلف مدارس علمیه باید با جدیت هرچه بیشتر پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، در جمع معاونان پژوهشی مدارس علمیه خوزستان، یکی از مشکلات موجود در مدارس علمیه را کم بودن شور و نشاط تحصیلی عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلی که امروز در مدارس علمیه وجود دارد، شوق کم طلاب در تحصیل بوده و این مسأله بر عهده معاونین پژوهشی است که باید با اجرای برخی فعالیت‌های پژوهشی طلاب را قائل به گرفتن نمره خوب نکنند.

وی با بیان اینکه اگر طلبه صرفاً برای کسب نمره خوب درس بخواند، ارزش ندارد، افزود: باید طلاب برای یادگیری و ارتقاء معلومات دینی خود درس بخوانند! نه صرفاً کسب نمره خوب؛ از این رو باید ریل‌گذاری‌هایی که قرار است در مدارس صورت گیرد، دقیق و کارشناسی شده باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اینکه کار اصلی طلاب پایه ۱ تا ۳، باید کار علمی در متون درسی باشد، گفت: طلاب پایه ۱ تا ۳، باید کتاب‌های شرح دروس حوزوی را اولاً شناخته و ثانیاً مطالعه کنند و سپس با پیش مطالعه قبلی وارد کلاس درس شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، ادامه داد و گفت: طلاب پایه‌های ۴ تا ۶ نیز باید اصول نوشتن و خلاصه‌برداری را یاد گیرند و به همین منظور، معاونان پژوهشی مدارس لازم است دوره‌های مرتبط را برگزار کرده و طلاب را تشویق به حضور در این کلاس‌ها کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید فضای تحصیلی طلاب پایه ۷ تا ۱۰ را به‌سوی «دین‌پژوهشی» سوق دهیم و که اجرای دوره‌های «فقهی و اصولی»، «کلام»، «فلسفه» و «حقوق» در این خصوص لازم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر اینکه شناسایی طلاب مستعد در زمینه‌های پژوهشی حوزه، امری ضروری و از وظایف معاونین پژوهش مدارس علمیه است، تصریح کرد: باید طلاب را در زمینه‌هایی که استعداد بیشتری دارند، تقویت کنید و درخواست من از شما معاونین پژوهش دسته‌بندی طلاب در گروه‌های مختلف علمی است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه برای رسیدن به چشم‌اندازهای بلند، باید کار سرمایه‌ای انجام شود، اذعان داشت: خوشبختانه امروز در زمینه‌های تهذیبی و پژوهشی اقدامات خوبی صورت گرفته که باید این اقدامات توسط همه کادر مدیریتی مدارس، تقویت و اجرایی شوند.

وی در پایان خطاب به معاونین پژوهش مدارس علمیه خوزستان، گفت: بها دادن به کارهای زیربنایی و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و همچنین ریل‌گذاری صحیح پژوهشی در سطوح مختلف مدارس علمیه مدارس، کار اصلی شما معاونان پژوهش است که باید با جدیت هرچه بیشتر، آنان را پیگیری و اجرا کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha