شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام خسروی

حوزه/ حجت الاسلام خسروی، آشنایی با اندیشه امام راحل را راه شناخت ماهیت جمهوری اسلامی دانست و گفت: اندیشه های امام خمینی(ره) مبتنی بر جهان بینی قرآنی است و اگر آنها را نشناسیم، دچار خسران می شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی خسروی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی (ره) در نگارستان حضرت امام خمینی (ره) اصفهان گفت: انقلاب اسلامی و نظام سیاسی ایران در هر دوره ای نیازمند واکاوی و بررسی است که آیا این انقلاب در همان راستای اولیه خود حرکت می کند؟ چقدر از اهداف خود دور شده است؟ و ...، آسیب شناسی باعث رشد و بالندگی است.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، آشنایی با اندیشه امام راحل را راه شناخت ماهیت جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر اندیشه های امام(ره) را نشناسیم، دچار خسران می شویم. وی با بیان این که اندیشه امام مبتنی بر جهان بینی قرآنی است، ابراز داشت: حتی واژه های سیاسی کلام حضرت امام(ره) از قرآن گرفته شده  است. ایشان دیکتاتور را با طاغوت، مبارزه با استعمار را با مبارزه با استکبار و نجات فقرا و محرومین را با مستضعفین جایگزین کرد

حجت الاسلام خسروی با تاکید بر این که امام (ره) قرآن را جلوه تام خدای متعال می دانست، ادامه داد: امام راحل  در فکر و اندیشه اش جز توحید و یکتا پرستی نمی گنجید، اندیشمندان می خواهند قرآن را تعبیر کنند، اما تعبیر امام عجیب است، می فرماید قرآن تجلی صفات جلالیه و جمالیه خدا است و چیز دیگری نیست؛ کسی که با این نگاه به آفرینش بنگرد، جوهره وجودش یکپارچه خداپرستی می شود و جز خدا نمی بیند.

وی، معمار کبیر انقلاب را انسانی معرفی کرد که دلش همیشه به یاد خدا بود و در ادامه گفت: شخصیتی این انقلاب را پایه گذاری کرد که دارای چنین اعتقادی بود.

حجت الاسلام خسروی با بیان این که اگر می خواهیم انقلاب اسلامی را خوب ببشناسیم باید بفهمیم چه مقدار توحید در پایه های انقلاب پیاده شده است، ابراز داشت: شرک بزرگترین چالش جوامع انسانی است و اگر انسان خود را در محضر خدا ببیند، چاپلوسی و تملق نمی کند؛ امام در صحیفه نور در هر سخنرانی و گاهی نیمی از سخنرانی ها در تذکرهای اخلاقی اشاره به منیت انسانیت دارد، چرا که خودپرستی انسان را به شرک وا می دارد و اصولا انقلاب اسلامی یکی از اهدافش بالا بردن اخلاق در جامعه اسلامی است.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه گفت: اخلاق در انقلاب اسلامی در اندیشه امام (ره) و برگرفته از قرآن مساله مهم و انقلابی است، حاج آقا مصطفی نقش مهمی در پایه گذاری انقلاب داشت.

وی به خفقان در دوران طاغوت اشاره کرد و گفت: برخی به دلیل آن که خفقان های دوران گذشته را ندیده اند، نظام را با زمان گذشته مقایسه می کنند، نباید فراموش کنیم چه مشکلاتی برای پیروزی انقلاب متحمل شدیم.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به نقش حاج آقا مصطفی در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه همراه امام بود و نقش بسیار تاثیرگذاری در انقلاب داشت که باید به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha