جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطر بنیادگرایی مسیحی از داعش هم بیشتر است

حوزه/ یک نویسنده آمریکایی در دانشگاه شیکاگو گفت: بنیادگرایی مسیحی بسیار خطرناک‌تر از تروریسم داعش بوده و شکل بدخیم و سرطانی مسیحیت محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از theblaze.com، کاترین ام. والاس، نویسنده و استاد دانشگاه پزشکی نورث وسترن فینبرگ طی سخنانی در دانشگاه شیکاگو با انتقاد از رسانه‌های غربی در تبلیغ علیه خطر داعش و ترویج اسلام‌هراسی گفت: بنیادگرایی مسیحی بسیار خطرناک‌تر از تروریسم داعش بوده و شکل بدخیم و سرطانی مسیحیت محسوب می‌شود.

والاس که یک مورخ مسیحی می‌باشد در ادامه سخنانش گفت: بنیادگرایی مسیحی ریشه در شهرها و مناطق جنوبی آمریکا دارد. راست گرایی مذهبی به شکل معاصر، ریشه در احزاب مخالف جنوب دارد که با تبعیض و نژادپرستی همراه می‌شود.

او اضافه کرد: رادیکالیسم یا همان افراط‌گرایی از تفسیر تحت اللفظی انجیل گرفته شده؛ این درحالی است که در دنیای باستان هیچ کس انجیل را تحت اللفظی معنا نمی‌کرده و تفسیر تحت اللفظی انجیل یک جریان مدرن می‌باشد. مسیحیت بنیادگرا شکل بدخیم و سرطانی مسیحیت می‌باشد و چنین نقطه نظری می‌تواند نفرت و درگیری علیه بشریت ایجاد کند.

والاس در پایان اعلام کرد که دوست دارد نوشته‌هایش کاملا در اختیار همگان قرار بگیرند و او از تمامی مردم با پیشینه‌های مذهبی مختلف استقبال می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha