پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحانیت پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: روحانیت در عرصه دفاع از دین سینه سپر کرده و برای پاسداری از آن می کوشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان طرح هجرت شرق استان با بیان این که روحانیت با تحمل سختی ها و مشکلات همواره مبلغ دین بوده و برای انجام این رسالت دینی و الهی بدون هیچ چشم داشتی تلاش کرده اند و تاثیرگذار بوده اند، خاطرنشان کرد: هیچ رسانه‌ای به اندازه روحانیت اثرگذار نیست و باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین و کاهش آسیب های اجتماعی بخوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام صادقی از مبلغان به منادیان عدالت و قسط در جامعه یاد کرد و افزود: روحانیت در واقع به عنوان ناصحانی دلسوز و نقادانی منصف با بیان مشکلات و نواقص برای رفع آن اقدام می کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مبلغ موفق افزود: کسانی که وظیفه خطیر تبلیغ را برعهده می‌گیرند، علاوه بر رشد فکری و اندیشه باید مراتب کمال عملی و اصول اخلاقی را کسب کرده و الگویی برای جامعه باشند.

حجت الاسلام صادقی، رساندن پیام و احکام الهی به جامعه را ز مهم ترین وظایف مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان نقش تصفیه کنندگان احکام الهی از خرافات و انحرافات را دارند آنان در جایگاه تبلیغ قرآن قرار می گیرند و جایگاه تبلیغ برای جامعه مانند جایگاه قلب برای بدن است.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان باید با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز توجه ویژه ای به اعمال و گفتار طلاب و روحانیان دارد به همین دلیل رسالت یک طلبه و روحانی در شرایط امروز سنگین تر از هر زمان دیگری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحانیت پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: روحانیت در عرصه دفاع از دین سینه سپر کرده و برای پاسداری از آن می کوشد.  

وی در ادامه سخنان خود به تلاش های دشمن برای تضعیف نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان از ضربه زدن به اسلام به این جمع بندی رسیده اند که باید جان انقلاب و رگ های حیاتی انقلاب را از بین ببرند و موتور حرکت انقلاب ایمان و ولایت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید براینکه دشمن هدفش نفوذ است و می خواهد از سوی بعضی جان انقلاب را بگیرد، افزود: با وجود انقلاب اسلامی مرگ استکبار نزدیک است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندرات، تفقه در دین را یکی دیگر از وظایف روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: تفقه در دین باید همراه با انذار و تبشیر و تبلیغ باشد. 

حجت الاسلام صادقی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در تاریخ اشاره کرد و با بیان این که عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون نقش آفرینی حوزه و روحانیت است، گفت: روحانیت استقلال، عزت و ملیت ایرانیان را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد.

وی با بیان این که رمز موفقیت شیعه در صحنه بودن و پیشگام بودنش است، افزود: طلاب و روحانیان شیعه نیز با ایجاد وحدت و همدلی در جامعه، زمینه را برای رشد و تعالی جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha