پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدزمانی ثانی بر ضرورت تقویت مدارس علمیه شهرستان ها تاکید کرد و آن را خدمت به دین دانست و گفت: اگر روحانیت نبود، انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید.

حجت الاسلام عباس محمدزمانی ثانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: اگر روحانیت نبود، انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان طبس، رهبر معظم انقلاب را فرزند حوزه خواند و با بیان این که نقش و تاثیرگذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: ایشان علمدار حرکت، ضد استعماری و ضد استکباری در جهان است.

وی، نقش روحانیت را در توسعه فرهنگ اسلامی، بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: در سخنی از امام رضا آمده است که "خدا رحمت کند کسی که معارف دین ما را یاد گرفته و امرما را زنده کند" و وقتی که از ایشان در خصوص چگونگی زنده نگهداشتن امرشان سئوال شده، فرموده اند، منظور یادگیری معارف اهل بیت و انتقال آن به مردم است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس افزود: آنچه که همواره باید مورد توجه قرار گیرد آن است که نباید مردم از اهداف اسلام و انقلاب دور بمانند و این مسئله وظیفه طلاب و روحانیون را سنگین تر کرده است.

حجت الاسلام محمدزمانی ثانی همچنین بر ضرورت تقویت مدارس علمیه شهرستان ها تاکید کرد و آن را خدمت به دین دانست و گفت: حوزه های شهرستان ها به دلیل کمبود اعتبارات، در بحث تجهیز کتابخانه و ... با مشکلاتی روبرو هستند.

وی در پایان، مهمترین وظایف طلاب و روحانیون درجامعه، تصریح کرد: در معارف اسلامی و آیات قرآن تاکید شده که قرآن را بخوانید و تفسیر کنید و به آن عمل کرده و در وهله بعد، آن را به مردم منتقل نمایید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha