جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم شایسته خوی مدیر مدرسه نرجس

حوزه / با برگزاری نشست تخصصی "مهارت های تبلیغ و استفاده از زبان بدن" در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد، طلاب خواهر شیوه های نوین تبلیغ را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، خانم شایسته خو، مدیر مکتب و مجتمع علمی پژوهشی نرجس(س) مشهد، امروز در حاشیه نشست تخصصی "مهارت های تبلیغ و استفاده از زبان بدن" گفت: زبان بدن در بخش فن خطابه و برای گفتگو های موثر و منبر این زبان بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی خطاب به مبلغان افزود: با مراجعه به سیره اهل بیت(ع) علیهم السلام متوجه خواهید شد که در مواجهه با مردم از مهارت زبان بدن برخوردار بودند، مبلغان ما اگر تحقیق و مطالعه ای داشته باشند در سیره عصمت و طهارت  اهل بیت علیهم السلام  به وضوح خواهند فهمید و درک خواهند کرد که ائمه اطهار(ع) در گفتگو با مردم یکسان نبوده اند و بلکه با رفتار و ظاهر خود تاثیر گذار نیز بودند.

مدیر مجتمع علمی مکتب نرجس در این باره به ماجرای سخنرانی حضرت زینب(س) در شام گفت:  زمانی حضرت زینب(س) سخنرانی می کردند نوع کلام و برخورد جدی و قدرتمند حضرت باعث ترس دشمنان و سئوال برای آنها شده بود که چه کسی با این قدرت  سخن می گوید .

 در این نشست، خانم لعیا اعتماد سعید، فعال فرهنگی هم پیرامون مهارت های تبلیغ و استفاده از مهارت زبان بدن در این عرصه سخنرانی کرد و گفت: طلبه ای و مبلغی موفق است که به تعداد آدم ها، روش های تبلیغ بداند و در مواجهه با مردم از روش های گوناگون تبلیغی و رفتاری استفاده کند.

وی افزود: زبان بدن به خاطر از طبیعت انسانی سرچشمه می گیرد بسیار موثر است مانند سخنرانی و خطبه های حضرت علی (ع)، نحوه سخنرانی خطبای و علمای گذشته ما همه با یکدیگر متفاوت است و در بین مردم موثر بوده است، صدا و نگاه مبلغ در  برخورد با مردم بسیار موثر است.

این فعال فرهنگی اظهار داشت:  اگر کسی زبان بدنش با زبان خودش متغایر بود، شما به زبان بدن او اعتماد کنید، چون در انسان عادی زبان بدن ذاتی است و واقعیت را نشان می دهد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha