شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نفوذ فرهنگی

حوزه/ حجت الاسلام میرعمادی از برخی بی توجهی ها به مسائل فرهنگی در کشور انتقاد کرد و افزود: متأسفانه برخی مسؤولان کشور اراده ای برای رفع معضلات فرهنگی ندارند و این مسأله بسیار هشدار بر انگیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، امروز در جمع فعالان فرهنگی و مذهبی ساری با بیان این که حرکت مقتدرانه در عرصه فرهنگي مانع نفوذ افکار دشمن در جامعه مي شود، گفت: رفع بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات فرهنگی کشور در گرو ترویج صحیح و اثربخش مبانی دینی و ارزشی در جامعه است.

وی با بیان این که کار فرهنگی تنها وظیفه و رسالت یک سازمان و یا اداره نیست، بلکه همه بخش های کشور و حتی مردم در گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه نقش دارند، افزود: کار فرهنگي نيازمند عزم ملي است که باید در همه بخش های جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام میرعمادی بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغی در جهت شناساندن فرهنگ دینی و انقلابی جامعه به دنیا تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی موارد موازنه درستی بین تهدیدها و مقابله و پیشگیری وجود ندارد و باید در این زمینه در حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش کار شود.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دنیای ما دنیای فرهنگ است و انقلاب ما نیز انقلاب فرهنگی است؛ از این رو باید در جهت تقویت فرهنگ تلاش شود، گفت: امروز دنیا در حال پیشرفت به سوی مسائل فرهنگی است و ما باید در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و ارزشی تلاش کنیم

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

وی، استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نفوذ دشمن جدی است و باید نسبت به توطئه دشمن هوشیار باشیم، گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب و تحقق رهنمودهای معظم له بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن است.

حجت الاسلام میرعمادی از برخی بی توجهی ها به مسائل فرهنگی در کشور انتقاد کرد و افزود: متأسفانه برخی مسؤولان کشور اراده ای برای رفع معضلات فرهنگی ندارند و این مسأله بسیار هشدار بر انگیز است.

معاون حوزه علمیه مازندران به تلاش شبانه روزی دشمن برای ترویج بی بندوباری و ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی غیر اخلاقی در تلاش هستند جامعه دینی را تضعیف کنند.

وی، هویت زدایی نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان در هجمه های فرهنگی دانست و تصریح کرد: آنها تلاش می کنند تا افکار جوانان ایرانی از درون تهی کنند و با مفاهیم انحرافی و خطرناک غربی پر کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج صحیح مفاهیم تعال بخش اسلامی در بخش های مختلف جامعه هستیم، افزود: تبلیغ صحیح مبانی دینی سد محکمی در برابر هرگونه انحراف و توطئه دشمنان است.

وي، با بيان اين كه هدف اصلي و نهايي انقلاب اسلامی رساندن انسان به غايت، كمال الهي و جايگاه والاي خليفه اللهي است، اظهارداشت: اين نظام به صورت طبيعي بايد خود به عنوان اسوه براي ملت هاي اسلامي و ديگر ملل نقش ايفا كند که گذر انجام اين مهم از راه فرهنگي و حاكميت اصول و ارزشهاي اسلامي و انساني است و تحقق اين اصول برنامه عظيم فرهنگي را مي طلبد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha