شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مشاور رئیس جمهور فرانسه در جشنواره تراتیل السجادیه

حوزه/ مشاور رئیس جمهور فرانسه با حضور در جشنواره تراتیل السجادیه در کربلا گفت: رساله حقوق امام سجاد علیه السلام سندی فاخر و درجه یک و فراتر از تمام اعصار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با آغاز به کار سومین جشنواره بین المللی تراتیل السجادیه در کربلا و تمرکز این جشنواره بر رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، بری ایمانوئل مشاور رئیس جمهور فرانسه با حضور در این جشنواره در سخنان خود گفت: رساله حقوق امام سجاد علیه السلام سندی فاخر و درجه یک و فراتر از تمام اعصار است.

وی افزود: این رساله به تمام ارزش ها و مبانی اساسی در روابط فرهنگی و دانشگاهی اشاره کرده و ما از رایزن فرانسه می خواهیم تلاش های خود را برای نشر ارزش های مدرسه فکری امام سجاد(ع) افزایش دهد؛ چراکه این رساله به جامعه فرانسه معرفی نشده است.

مشاور رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: نشر این رساله موجب تقویت عدالت و صلح و ارزش هایی می شود که جهان به آنها نیاز دارد و از مهم ترین این ارزش ها می توان به آداب معاشرت و روابط بشری اشاره کرد.

این برای اولین بار است که شخصیت های جهانی و دولتی بلندپایه در جشنواره های آستان مقدس حسینی شرکت می کنند.

در این جشنواره که از روز گذشته در کربلا آغاز شده شخصیت ها، نخبگان، محققان و سیاستمداران کشورهایی چون ایران، فرانسه، لبنان، تونس، مصر، عراق، سوریه، اردن شرکت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha