شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ قرآن از پیروان ادیان پیشین دعوت مى ‏كند تا به قرآن، ایمان بیاورند كه مطالبِ آن با كتب آنان هماهنگ و به دور از تحریف و كتمان است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»، استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه چهل و یکم سوره بقره پرداخته است.

«وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي‏ ثَمَناً قَليلاً وَ إِيَّايَ فَاتَّقُونِ» (بقره،41)

ترجمه: و به آنچه (از قرآن) نازل كرده ‏ام ایمان بیاورید، كه آنچه را (از تورات) با شماست، تصدیق مى ‏كند. و نخستین كافر به آن نباشید، و آیات مرا به بهاى اندك نفروشید، و تنها از (مخالفت) من بترسید.

قرآن از پیروان ادیان پیشین دعوت مى ‏كند تا به قرآن، ایمان بیاورند كه مطالبِ آن با كتب آنان هماهنگ و به دور از تحریف و كتمان است، و در این امر تنها خدا را در نظر بگیرند نه دیگران را.

این آیه خطاب به دانشمندان یهود مى ‏فرماید: شما كه بر اساس بشارت ‏هاى تورات، منتظر ظهور پیامبر اسلام بودید، پس اكنون به قرآنِ او كه با تورات شما هماهنگ است ایمان بیاورید و به خاطر حفظ موقعیت خود، آیاتى از تورات را كه مربوط به نشانه‏ هاى پیامبر اسلام است، كتمان نكنید. دین خود را به دنیا نفروشید و لااقل، در كفر به او پیشگام نشوید كه به پیروى از شما سایر یهودیان نیز از اسلام آوردن سر باز زنند.

از این آیه مى‏ آموزیم كه:

در انجام تكالیف الهى از هیچ قدرتى نترسیم و به خاطر حفظ مال و مقام، به آیات و دستورات خدا، كفر نورزیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha