جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی رحمتی-مدیر مدرسه امام رضا(ع) پلدختر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با بیان این که پژوهش و تحقیق خروجی علمی آموزشی حوزه است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین طلاب نیاز امروز حوزه است.

حجت الاسلام علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش در مدارش علمیه، گفت: کادر علمی آموزشی و اساتید حوزه باید برای تشویق و ترغیب طلاب به تحقیق و پژوهش راهکارهای لازم را بکار گیرند.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق خروجی علمی حوزه است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین طلاب نیاز حوزه است و باید پژوهش ها روز به روز کاربردی و عملیاتی تر شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به اینکه براساس قوانین آموزشی حوزه از سال گذشته یکی از دروس اجباری برای طلاب پایه ۳ به بالا پژوهش و تحقیق در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طلاب با انتخاب این درس در بین واحدهای درسی خود به تحقیق و پژوهش بیشتر ترغیب خواهند شد.

حجت الاسلام رحمتی در ادامه از تشکیل کارگروه تحقیق و پژوهش در مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر خبر داد و افزود: در این کارگروه که از سال گذشته زیر نظر اساتید پژوهش شکل گرفته، طلاب مبانی علوم عقلی، ادبیات و فقه و اصول را برای تحقیقات کاربردی فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش حس رقابت علمی و تبلیغی را در بین طلاب فراهم می آورد، خاطر نشان کرد: سال گذشته تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر صاحب عناوین مقالات برتر مرحله استانی شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در پایان با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش از رسالت ها و اولویت های علمی طلاب و مبلغان است، ابراز داشت: طلاب باید با شناسایی زمینه ها و آسیب های دینی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه، پژوهش خود ارائه دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha