جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سواد رسانه ای

دوره جدید آموزش سواد رسانه به همت انجمن سواد رسانه ای وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در قم کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر رفیع الدین اسماعیلی، رئیس  مدیر دوره های تخصصی سواد رسانه ای طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: کلاس های تخصصی دومین دوره از آموزش های سواد رسانه ای به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی از دهم آبان ماه شروع می شود که در این دوره بیش از یکصد تن از طلاب و فضلای حوزوی حضور دارند.

وی افزود: امسال بحث سواد رسانه ای به صورت رشته ای و تخصصی تر دنبال می شود به این معنا که در بخش برادران ما سه رشته شامل فضای مجازی، رسانه و سبک زندگی (با تمرکز بر تلویزیون و شبکه های ماهواره ای) و نیز دین و سینما داریم و در بخش خواهران نیز دو رشته شامل فضای مجازی و رسانه و سبک زندگی برگزار می شود.

رئیس انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: با توجه به این که یکی از اهداف برگزاری نشست های تخصصی ما ، توجه به پرکردن خلأ های آموزشی برای مواردی است که در قالب کلاس ها نمی گنجد، لذا امسال در طلیعه این دوره، نشست تخصصی با عنوان سواد رسانه و مصرف تلویزیونی در میان کودکان و نوجوانان ایرانی را با حضور و سخنرانی دکتر محمد سرشار، مدیر شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: توجه به این مقوله از آن رو مهم است که در کشورهای غربی به مساله کودک و سواد رسانه توجه بسیار زیادی می شود و حال آن که ما در این باره هنوز در ابتدای راه هستیم و باید بیش از این ها فعال شویم، به ویژه آن که این موضوع در تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان نیز نقش بسیار مهمی دارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha