سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) طبس بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه شهرستان ها تاکید کرد.

حجت الاسلام عباس محمد زمانی در گفتگو با خبرنگار  «حوزه» در بیرجند، با اشاره به این که مدرسه امام صادق(ع) شهرستان طبس زیر نظر حوزه علمیه خراسان فعالیت می کند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 50 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان طبس در ساختمانی قرار دارد که بیش از 30 سال از ساخت آن می گذرد، یادآور شد: این موضوع سبب پاره ای از مشکلات شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) طبس بازسازی مدرسه را، از سال 63 به بعد دانست و گفت: ورودی و خروجی طلاب به این مدرسه دارای نوسان بوده و طبق رصد انجام شده از سال 86، بین 100 تا 150 نفر گردش طلبه داشته ایم.

حجت الاسلام محمدزمانی با بیان این که از سال 87 به بعد، وضعیت طلاب در مدرسه امام صادق(ع) شهرستان طبس تقریبا روند ثابتی داشته است، عنوان کرد: در مجموع، خروجی طلاب از این مدرسه بعد از سال 87 تاکنون،حدود 40 نفر بوده است.

وی با بیان این که در مدرسه امام صادق(ع) طبس درس و بحث  تا پایه چهارم وجود دارد، تصریح کرد: طلبه های این مدرسه پس از اتمام پایه چهارم برای ادامه تحصیل عازم مشهد، قم وبیرجند می شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) طبس در ادامه بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه شهرستان ها تاکید کرد و افزود: بخش قابل توجهی از طلاب این مدرسه مربوط به خارج از شهرستان طبس شامل شهرستان های بیرجند، سربیشه، کاشمر، عشق آباد، دیهوک، سرایان و روستاهای جوخواه، طردآباد، ده محمد هستند.

حجت الاسلام محمدزمانی ثانی، تعداد طلاب ورودی سال جاری مدرسه امام صادق(ع) را 13 نفر اعلام کرد و افزود: حدود 11 طلبه دیگر نیز به صورت انتقالی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha