جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی نیا در گردهمایی طلاب و فضلای بیجاری

حوزه/قاضی دیوان عالی کشور گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به مناطق مرزی و حساس کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی داشته باشند ؛چرا که دشمن برای این مناطق برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی نیا در گردهمایی طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم که در نماز خانه دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، ضمن  تسلیت ایام شهادت امام  سجاد(ع) و ایام اسارت اهل بیت پیامبر اسلام(ص) بیان داشت: ایام اربعین فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی است نباید از این ظرفیت به راحتی گذشت.

 قاضی دیوان عالی کشور اظهار داشت: در این ایام می توات با بهرمندی از سخنان و آیات و کرامت اهل بیت(ع) مباحث بسیار ارزشی را در اختیار جامعه گذاشت و از این طریق باعث ترویج مکتب اسلام ناب و فصائل اهل بیت (ع) شد.

وی با قدردانی از خدمت گزاران به نظام، انقلاب و جامعه  به برخی آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه در مناطق مرزی و محروم کشور اشاره کرد و بیان داشت: لازم است توجه بیشتری به مناطق مرزی و حساس کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی شود؛ چرا که دشمن برای این مناطق که نسبت به جاهای دیگر آسیب پذیرتر هستند  برنامه دارد.

دستگاهای مسئول فرهنگی از موازی کاری دوری کنند

بیژن زندیه فرماندار شهرستان بیجار نیز در این گردهمایی به بحث فرهنگی و کار کردهای آن  اشاره کرد و گفت: نباید از کنار مسئله مهمی چون فرهنگ به راحتی گذشت.

 وی بیان داشت: بیش از 15 دستگاه در امور فرهنگی در حال فعالیت هستند، ولی در عمل شاهد ثمره خوبی در منطقه نیستم.

 وی مهمترین مشکل این نابسامانی فرهنگی را، نبود برنامه مشخص و موازی کاری و عدم مسئولیت پذیری عنوان کرد و بیان داشت: در کار فرهنگی نمی شود مردم را به زور به عملی واداشت.

فرماندار بیجار  اظهار داشت: باید کاری کرد تا جوان عاشق مسائل ارزشی و دینی شود و این امر زمانی میسر می شود که مسئولین فرهنگی برنامه ثابت و مشخص داشته باشند.

زندیه با بیان اینکه لازم است برای مشکل فرهنگی در سطح کلان برنامه ریزی کرد ابراز داشت: نباید از ظرفیت اربعین و عاشورا به راحتی گذشت.

 فرماندار بیجار گفت: باید برای احیاء مباحث  فرهنگی و ترویج مبانی ارزشی و دینی سرمایه گذاری کرد.

 وی افزود:همه مشکلات ریشه در فرهنگ دارد تا این قضیه درست نشود مشکلات دیگر هم از بین نخواهد رفت.
  زندیه گفت: حوزویان باید در مقوله فرهنگ، ترویج و تبیین آن ورود جدی تری داشته باشند،  نباید بی تفاوت بود. بی تفاوتی مسئولین فرهنگی، مشکلات را دو چندان می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha