پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ مدیر مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان، از برگزاری نشست تخصصی نهج البلاغه شناسی در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس گفت: نشست تخصصی نهج البلاغه شناسی، به منظور ترویج معارف علوی، دوشنبه 10 آبان ماه، در مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) شهرستان لارستان برگزار می شود.

مدیر مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان ادامه داد: اساتید نهج البلاغه در این نشست تخصصی پیرامون آثار انسان شناسی، ابعاد مختلف روح انسان، بعد عقلی، عملی و قلبی انسان، جایگاه انسان در نظام آفرینش از منظر نهج البلاغه و منطق امیرالمومنین(ع) به ایراد سخن و بررسی و تحلیل خواهند پرداخت.

استاد حوزه لارستان تاکید کرد: امروزه باید کتاب نهج البلاغه و سخنان گهربار حضرت علی(ع) در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ این امر می طلبد ابتدا محققین و حوزویان و پژوهشگران وارد میدان شوند و با ارائه مستندات تاریخی به خطبه ها و نامه ها در آشنایی و شناخت فعالیت نمایند.

حجت الاسلام موسوی، به مسئله انسان شناسی که از مباحث مهم در تمام مکاتب بشری است وحتی در ادیان الهی مورد تاکید است اشاره کرد و خبر داد: کارگاه تدریس معارف نهج البلاغه در ابتدای ماه آینده برگزار خواهد شد که زمان و مکان برگزاری این برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha