جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مسعودی / مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: قطعا بهره گیری از تجارب تبلیغی مدیران سازمان های تبلیغات در حل بسیاری مشکلات تبلیغی و تربیت مبلغان توانمند موثر است، این مهم در قالب نشست مشترک مدیرحوزه های علمیه با مدیران استانی سازمان تبلیغات می تواند محقق گردد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت تبلیغ و اهتمام طلاب و مبلغان به این امر مهم، اظهارداشت: قطعا یکی از اقشاری که به صورت مستقیم در جریان مشکلات جامعه قرار دارد، مبلغان هستند چراکه روزانه به صورت رودرو با مردم ارتباط داشته و با آنها معاشرت نموده لذا در جریان مشکلات قرار می گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: با توجه به اینکه مبلغان نیازهای امروز جامعه را می دانند، لذا باید از پتانسیل های آنان در رفع مشکلات استفاده و از نظرات آنها در بهبود مسائل مختلف جامعه چون فرهنگی، اقتصادی و ... بهره برد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر طلاب و مبلغان به خاطر ارتباط تنگاتنگی که در جامعه با مردم دارند می توانند در حل بسیاری از معضلات و ناهنجاری ها موثر واقع شوند  که البته این مهم نیاز به آموزش های لازم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی در ادامه پیشنهاد داد: برگزاری نشستی با حضور آیت الله اعرافی و مدیران سازمان های تبلغات استانی کشور به عنوان مجریان امر تبلیغ و آشنا بودن با مشکلات مختلف، ضروری است تا بتوان در عرصه تبلیغ و رفع برخی از معضلات گام های اساسی برداشت.

وی ادامه داد: از سویی دیگر نیاز است تا در امر تبلیغ از مبلغان توانمند و مخلص به برخی از ویژگی های خاص بهره برد که در این زمینه نقش حوزه در تربیت طلاب با ویژگی های مد نظر کلیدی بوده و باید به آن اهتمام داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه با تاکید بر جایگاه منبر و تبلیغ چهره به چهره بیان داشت: امروز متاسفانه شاهد کم رنگ بودن تبلیغ چهره به چهره هستیم.

*زی طلبگی نباید کمرنگ شود

وی گفت: از سویی دیگر مبلغان باید به زی طلبگی اهتمام داشته باشند؛ با توجه به ارتباط مستقیم طلاب با مردم ، قطعا اهتمام به زی طلبگی موجب الگو دهی به مردمی می شود که باید برای تربیت طلاب در این زمینه از همان دوران طلبگی برنامه ریزی گردد.

*هشدار نسبت به آسیب های مبلغان بدون عمامه

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی تصریح کرد: گاهی رویکرد استفاده از مبلغ مکلا ، خطرجدی را در عرصه تبلیغ بوجود آورده است،  اگر امروز برای این آسیب برنامه ریزی از سوی نهادهای مربوطه چون حوزه انجام نگیرد قطعا در آینده دچار آسیب و تهدید جدی در این زمینه خواهیم شد .

وی ،آگاهی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناطق تبلیغی، به روز بودن، پاسخگویی به شبهات و آشنایی با علوم روز را از جمله نیازهای جدی مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: قطعا نقش مدارس علمیه  به عنوان محل پرورش طلاب و  تربیت مبلغان توانمند بسیار مهم بوده و باید طبق یک برنامه مدون در این مسیر گام های خوبی برداشته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha