سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد فردوسي پور

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب و روحانیون باید با داشتن روحیه انقلابی و حرکت آگاهانه با پيروي از سیره اهل بیت(ع) و منویات مقام معظم رهبری، در جامعه حضور اثرگذار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور، در همایش «نقش زنان از عاشورا تا ظهور» که در مدرسه الزهرا(س) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهميت جایگاه و نقش تربیتی و فرهنگی یک زن در نهادینه کردن ارزش های اعتقادی در نهاد خانواده و اجتماع، گفت: طلاب خواهر مي توانند با شناخت و آشنا كردن زنان جامعه نسبت به انتظار ظهور حضرت بقيه الله(عج)، انگیزش هاي لازم براي ايفاي نقش از سوي یک زن در جامعه مهدوی را در جامعه تبیین کنند.

وی تاکید کرد: خواهران طلبه با احیای امر به معروف و نهی از منکر، هدایت بخش بودن در جامعه، حرکت کردن در مسیر انقلاب، شناخت انحرافات و بدعت‌ها در حوزه دین و پاسخگویی به شبهات می‌توانند در مسیر نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه تاثیرگذار باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید با داشتن روحیه انقلابی و حرکت آگاهانه با پيروي از سیره اهل بیت(ع) و منویات مقام معظم رهبری، در جامعه حضور اثرگذار داشته باشند.

حجت الاسلام فردوسي پور اظهار كرد: زنان می توانند با تربیت نسلی معتقد به مبانی و ارزش های نظام و انقلاب در جامعه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اينكه وضع زنان قبل از ظهور اسلام بسیار نامناسب بود و در جامعه غربی هم این امر مشهود است، ابراز كرد: با توجه به آیات وروایات خداوند در آفرینش زن و مرد تفاوتی قائل نمی شود و نسبت به طینت و سرشت زن و مرد یکسان برخورد می کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان افزود: با توجه به تکریم زنان توسط پیامبر اکرم(ص) در روایاتی که در وصف خصوصیات حضرت زهرا(س) بیان فرمودند، زنان می‌توانند به جایگاهی برسند که نمونه و الگوی مردان و زنان باشند.

گفتنی است، مدیرحوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد در ابتدای این مراسم گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی مدرسه را ارائه دادند.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha