شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست بصیرتی "حوزه ولایی و انقلابی" در شهرستان فاروج خراسان شمالی

حوزه/ حجت الاسلام صابری تاکید کرد: مسلط بودن به علوم روز و آشنایی با زبان های خارجی از نیاز اساسی یک طلبه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام احمد صابری، ظهر امروز در نشست بصیرتی "حوزه ولایی و انقلابی"، در جمع خواهران و برادران طلبه شهرستان فاروج،  اظهار داشت: امروز طلاب تا می توانند باید مطالعه کنند و مطلب یاد بګیرند تا با دست پر وارد جامعه شوند زیرا مسلط بودن به علوم روز از قبیل کامپیوتر و فضای مجازی جزء نیازهای اساسی یک طلبه است، البته اموری مثل قران خواندن و امثالهم از اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه اکنون زمانه ای است که دین مبین اسلام به شدت در حال ګسترش است، افزود: به عنوان مثال در آمریکا سالیانه 200 هزار نفر مسلمان می شوند لذا اینها نیاز به آموزش مسائل فقهی و شرعی و نیاز به رفع شبهه دارند چرا که همانطور که اسلام در حال ګسترش بوده، اسلام ستیزی هم در حال ګسترش است و همه این ها به خاطر پیشرفت علوم روز است و اینجاست که وظیفه ما بسیار سنګین است و باید به شدت تلاش کنیم و زمان را از دست ندهیم.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان بیان داشت: خیلی از جوانان غرب زده در داخل کشور هم اسلام ستیزی راه می اندازند و شبهه های ګوناګونی می سازند ګه باز هم وظیفه مارا سنګین می کند و ما باید بدون اتلاف وقت و خستګی ناپذیری کار کنیم تا بتوانیم باری از دوش اسلام برداریم.

حجت الاسلام صابری تاکید کرد: یک طلبه موفق کسی است که راه خود را بشناسد، آسیب های راه را بشناسد و از آن دوری کند، فرمانده خود را بشناسد و از همین حالا برای آینده برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به کارها و اعمالی که یک طلبه می تواند انجام دهد گفت: اجتهاد، تبلیغ، تدریس، فعالیت های سیاسی، فعالیت های فرهنګی، فعالیت های اجتماعی و ... از جمله کارهایی  است که یک طلبه می تواند انجام دهد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: برای این که در این مسیر موفق باشیم نیاز است که برای خود ارزش قائل شویم، هویت خود را بشناسیم و باور کنیم که سرباز امام زمان (عج)هستیم و اینکه فرمانده خود را بشناسیم  و همواره به یاد آن باشیم.

گفتنی است:  نشست بصیرتی "حوزه ولایی و انقلابی" با حضور طلاب خواهرو برادر در مهدیه فاروج برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارش IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    شیخ بی سواد
  • ارش IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    فضای مجازی اینترنت مگه علمه؟؟؟