سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ مهدی صمیدعی - عراق

حوزه/ شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت و جماعت عراق با تاکید بر این که اسامه النجیفی رئیس سابق مجلس کسی است که سیاست داعشی را در داخل مجلس عراق پایه ریزی کرد، افزود: ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق با کمک دار و دسته ی النجیفی صورت گرفت.

شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت و جماعت عراق با تاکید بر این که اسامه النجیفی رئیس سابق مجلس کسی است که سیاست داعشی را در داخل مجلس عراق پایه ریزی کرد، افزود: داعشی ها، جنایتکار بوده و همه را می کشند و ریختن خون بی گناهان را مباح می دانند.

الصمیدعی گفت: اسامه النجیفی مدرسه سیاست داعشی را در پارلمان عراق مدیریت می کند و اشخاص دیگری هم هستند که با وی هم پیمان اند.

وی تاکید کرد: من دلایل و مستنداتی دارم که حقیقت گفته هایم را مبنی بر اینکه اسامه النجیفی پایه ریز سیاست داعشی در پارلمان عراق است تایید می کند.

مفتی اهل سنت افزود: النجیفی اولین کسی است که به کاخ سفید رفت و از آمریکا خواست که دوباره به عراق برگردد و به اتحادیه اروپا رفت و از آن ها خواست تا به آمریکا فشار بیاورند تا نیروهایش را به عراق بیاورد.

وی تصریح کرد: اسامه و برادرش "اثیل النجیفی" جزء اولین کسانی هستند که میدان اجتماعات موصل را رهبری کردند تا آن ها را به متوقف ساختن حکومت تحریک کنند و تفرقه انگیزی و طائفه گری را در بین آن ها رواج دهند تا داعش بتواند موصل را به راحتی اشغال کند.

شیخ الصمیدعی اشاره کرد: النجیفی همچنان به نقش خود در نشر تفرقه افکنی با در خواست تقسیم نینوا و برپایی اقلیم اهل سنت در آن جا ادامه می دهد.

وی اعلام کرد: ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق با کمک دار و دسته ی النجیفی صورت گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha