پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
.

حوزه/ مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با اشاره به تاسیس مرکز مشاوره طلاب و روحانیون در سال ۸۳ گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد ۱۰ هزار پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام مهدی اسماعیل نژاد، ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: از آغاز راه اندازی مرکز مشاوره حوزه خراسان در سال 83 تاکنون فعالیت های خوبی از جمله مشاوره های گروهی یا کارگاهی و مشاوره های فردی در زمینه تحصیلی، انگیزه و هدف تحصیلی، ارتباط موثر، مدیریت زمان، همسرداری و تربیت فرزند و...بوده، برگزار شده است.

مدير مركز مشاوره حوزه علميه خراسان ادامه داد: در اين مركز به طلاب و بستگان درجه يك آنان در موضوعاتي چون مشاوره تحصيلي، خانواده و زوج ‌درماني، ازدواج و آمادگي‌هاي قبل از ازدواج، مهارت‌هاي همسرداري، روان‌شناسي رشد ويژه كودكان، نوجوانان و جوانان، مسائل حقوقي، روان‌پزشكي و روان‌درماني، روان‌شناسي باليني، پزشكي و تغذيه، مامائي و بهداشت بانوان، مددكاري اجتماعي و برخي موارد ديگر، ارائه مشاوره مي‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی بیشتر در مشهد مقدس برگزار شده است، اضافه کرد: در صدد هستیم برای شهرستان ها هم بصورت تیمی این فعالیت ها را انجام دهیم.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد از جمله اهداف مرکز مشاوره را ارتباط بیشتر با مدارس عنوان کرد و گفت: ارتباط بیشتر با مدارس از طریق ارتباط با مسئولان مدارس و بازدید از مدارس انجام می شود.

وی همچنین با بیان اینکه مرکز مشاوره علاوه بر کارگاه ها و مشاوره انجام فعالیت های پژوهشی را نیز در دستور کار دارد، اظهار داشت: 60 عنوان کار پژوهشی مانند جزوه، بروشور، سالنامه ضمیر روشن با موضوع خانواده و مسائل پیرامون آن تاکنون انجام شده است.

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان افزود: همچنین یکی از اهداف بلند مدت این مرکز، راه اندازی مشاوره اسلامی است که در دست اقدام بوده که در این خصوص رایزنی هایی هم با حاج آقا سالاری مدیریت حوزه خراسان شمالی و مدرسه عالی نواب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه تخصصی مرکز مشاوره حوزه علمیه دارای بیش از دو هزار عنوان کتاب است، گفت: علاوه بر مشاوره حضوری مشاوره غیر حضوری با عنوان صدای مشاور هم داریم که بصورت تلفنی انجام شده و همچنین جذب استاد را هم برای بکارگیری در این مرکز در دستور کار داریم.

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان ادامه داد: روحانیونی که در زمینه های خانواده و مشاوره های اسلامی مدرک تحصیلی دارند، می توانند به مرکز مشاوره مراجعه تا برای جذبشان در خراسان شمالی اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم مورد توجه این مرکز حفظ اسرار طلبگی است، گفت: مرکز مشاوره این اطمینان را به طلاب می دهد که این پرونده ها به جایی درز نمی کند و فقط بین استاد مشاور و طلبه است.

حجت‌الاسلام اسماعيل‌نژاد اهميت حفظ آبروي اجتماعي مراجعين را برشمرد و افزود: تشكيل پرونده در مركز مشاوره حوزه علميه خراسان فقط براي تسهيل فرآيند خدمت‌رساني به مراجعان است و اطلاعات چنين پرونده‌هايي هرگز در اختيار كسي غير از خود مراجعه کننده و مشاورش قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه از سال 95-94 تاکنون تعداد 10 هزار پرونده در این مرکز تشکیل شده و در همین راستا هم ارائه خدمت شده است، اظهار داشت: همچنین 650 نفر مراجعه کننده به کتابخانه نیز طی این مدت از کتاب های کتابخانه استفاده کرده اند.

حجت‌الاسلام اسماعيل‌نژاد همچنین با بیان اینکه بیش از 2 هزار مجموعه پژوهشی به مدارس ارائه شده است، افزود: 26 نفر استاد مشاوره هم اکنون وجود دارد که از این تعداد 6 نفر خواهر و 20 نفر برادر هستند که با توجه به اینکه در این چند وقت با تاکید مدیریت عالی حوزه بر مشاوره خواهر به خواهر و برادر به برادر مرکز مشاوره به 2 بخش تقسیم شده است.

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: هم اکنون 18 استاد مشاور برای خواهران در حال جذب هستند و برای برادران نیز 6 استاد جذب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha