پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز صلح و همبستگی مسلمان و مسیحیان کلیسایی در انگلیس

حوزه/ مسلمانان و مسیحیان برکشایر، برای چندمین بار با حضور در کلیسا و مسجد این شهر و شرکت در نمازهای مذهبی یکدیگر، همبستگی‌شان را اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam.net، روز گذشته مسلمانان و مسیحیان برکشایر در جنوب شرقی انگلستان، برای چندمین بار، با حضور در کلیسای این شهر، برای نشان دادن همبستگی و اتحادشان، دعای صلح خواندند.

مسلمانان و مسیحیان برکشایر پیش از این نیز بارها در تجمعات مسجد یا کلیسا گردهم آمده و دعای صلح یا نماز خواندند.

محمد طاهر، یکی از اعضای جامعه محلی مسلمانان به همراه شهزاد ندیم روز یکشنبه 30 اکتبر به همراه دیگر مسلمانان به جماعت دعای اعضای کلیسای سنت. جورج پیوستند.

طاهر در این باره می‌گوید: شباهت‌های زیادی میان مردمان اهل ایمان در ادیان مختلف وجود دارد و هنگامی که در مراسم مذهبی همدیگر شرکت می‌کنیم این مشترکات به وضوح دیده می‌شوند. از آن مهمتر اینکه همه ما انسان هستیم.

او در ادامه گفت: همواره نقاط مشترک که ما را متحد می‌کند بیشتر از تفاوت‌های تفرقه افکن بوده است اما تلاش بعضی برای القاء نفرت و فاصله میان مردم از فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف می تواند گاهی وجود این مشترکات را مبهم سازد.

کشیش پائول کووان از کلیسای سنت جورج و هاوارد گریس یکی دیگر از مسیحیان نیز روز جمعه برای حضور در مراسم نماز مسلمانان، میهمان مسجد و جامعه اسلامی بودند.

هدف مسیحیان و مسلمان برکشایر از این گردهمایی‌ها، نمازها و دعاهای مشترک ابراز اتحاد میان پیروان دو مذهب بود.

کشیش پاول کووان می‌گوید: گردهمایی‌های مختلفی در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند که می‌توانند به سادگی در میان پیروان ادیان مختلف ترس، بی‌اعتمادی و تفرقه ایجاد کنند. پس از فاجعه قتل هولناک کشیش کلیسای رومی در شمال فرانسه که در ماه جولای اتفاق افتاد، ما تصمیم گرفتیم تصاویر حضور مسلمانان در کلیسا را به عنوان ابرازی برای نشان دادن همبستگی میان دو مذهب ارائه دهیم. این پاسخ فوق العاده‌ای به کسانی است که به دنبال ایجاد تفرقه و نفرت میان ما هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha