جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دستیابی مدرسه اسلامی به امتیاز کامل رتبه بندی مدارس

حوزه/ برای نخستین بار دانش آموزان یک مدرسه اسلامی در کانادا با کسب نمره کامل تحصیلی، موفق به کسب امتیاز تحصیلی برتر در رتبه بندی آموزشی مدارس کانادا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از aboutislam.net، یک مدرسه اسلامی در کبک کانادا، موفق به کسب امتیاز تحصیلی برتر در رتبه بندی آموزشی مدارس متوسطه فریزر شده و دانش آموزان این مدرسه نمره کامل تحصیلی را کسب کرده‌اند.

مدرسه اسلامی «جوانان مسلمان کانادایی» که در محله سنت لورنت در مونترآل واقع شده، با دستیابی به نمره کامل دانش آموزان، نخستین مدرسه اسلامی است که به رتبه بندی تحصیلی 50 مدرسه برتر در کانادا دست پیدا کرده است. این مدرسه اسلامی که در سال 2000 فعالیتش را از یک فضای اجاره‌ای که بخش زیادی از آن را مراکز صنعتی تشکیل می‌دادند آغاز کرد و اکنون نزدیک به 400 دانش آموز از مهدکودک گرفته تا کلاس یازدهم در این مدرسه تحصیل می‌کنند. به علاوه میزان فارغ التحصیلی دانش آموزان این مدرسه اسلامی 100 درصد است.

به عنوان یک موسسه آموزشی مذهبی، دین بخشی از اصول بنیادین این مدرسه محسوب شده و یادگیری دروس اسلامی نیز در کنار دیگر دروس عمومی، در برنامه آموزشی دانش آموزان این مدرسه گنجانده شده است.

لیلا صواف مدیر این مدرسه اسلامی در این باره می‌گوید: به عقیده من برنامه درسی ما متناسب با نیاز دانش آموزان در یادگیری علوم دینی و مذهبی و در عین حال تبدیل شدن به عضو مفیدی از جامعه می‌باشد.

صواف همچنین می‌گوید که این مدرسه محیطی دوستانه برای دانش آموزان ارائه می‌دهد تا معلمان و دانش پژوهان بتوانند ارتباط مناسبی با یکدیگر برقرار ساخته و به موفقیت آموزشی دست یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha