چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با توجه به این که اساس تعلیم به دیگران، تزکیه است؛ لذا انجام واجبات و ترک محرمات از ضروریات و الفبای طلبگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از مازندران، آیت الله طبرسی، در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) ساری بیان کرد: با توجه به این که روحانیون ادامه دهنده رسالت انبیاء الهی هستند، لذا تحصیل، تدریس، تهذیب و تبلیغ از جمله وظایف طلاب و اهداف حوزه های علمیه است.

وی افزود: علوم حوزوی به دلیل توحیدی بودن، از اهمیت و قداست بالائی برخوردار هستند، بنابراین باید طلاب نسبت به فراگیری درست آن توجه ویژه نموده و بدانند که تحصیل این علوم و به کارگیری مناسب آن در زندگی فردی و اجتماعی عبادت بوده و باعث نزدیکی به ذات ربوبیت می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: با توجه به این که اساس تعلیم به دیگران، تزکیه  است؛ لذا انجام واجبات و ترک محرمات از ضروریات و الفبای طلبگی است.

آیت الله طبرسی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که طلاب نتوانند خود را  تزکیه نمایند، نمی توانند جامعه پیرامون خود را بسازند، بنابراین روحانیون باید در کنار تحصیل، به تهذیب نفس نیز اهتمام ویژه نمایند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha