سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 397496
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
دعا

حوزه/ نشست تربیتی" تبیین و تفسیر مناجات خمس عشر" در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) تنکابن برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حسین سلمی استاد حوزه مازندران، در نشست تربیتی "تبیین و تفسیر  مناجات خمس عشر"در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) تنکابن بیان کرد: زبان دعا از عناصر مشترک و مهم همه فرهنگ ها و انسانها می باشد که در فرهنگ شیعه نیز از جایگاه ویژه برخوردار است.

وی افزود: دعا مفتاح الرحمه و مصباح الظلمه و یکی از  مهمترین راه های همکلامی با معصومین (علیهم السلام) و سلاح انبیاء عظام می باشد.

این استاد حوزه در ادامه گفت: یکی از این دعاهای مورد تاکید اهل بیت(علیهم السلام) مناجات خمس عشراست که دارای مضامین بسیار زیادی در خصوص تابئین، شاکین، راجین، شاکرین، ذاکرین و...می باشد که در مناجات  شاکین، بنده شکایت نزد پروردگار به عنوان قاضی و صادر کننده حکم، از نفس خود  برده و از او مدد و راه چاره می جوید.

وی ادامه داد: دعای خمس عشر از  امام زین العابدین (ع) به ما رسیده  و آن قدر جایگاه این مناجات والا می باشد که آیت الله بهجت (ره) بیان داشتند  "هر کس احساس کند که قلبش کدر است بر خواندن مناجات خمس عشر مداومت کند.

سلمی خاطر نشان کرد: این مناجات، به بیان حقیقت  گناه و آثار آن پرداخته و شیوه بیان به گونه ای است که راه یاس مسدود و مسیر امید و رجا گسترده شده است؛ همچنین فرازهای این مناجات هر کلامش دعای عمیقی است که می توان در قنوت نماز خواند .

انتهای پیام313/48

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha