سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 397532
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
مسجد لاهه واعظ افراط‌گرا را تحریم می‌کند

حوزه/ العالمی عموج معروف به ابوحمزه ، یک واعظ افراط‌گرای مراکشی- هلندی که به تازگی به خاطر فعالیت‌های رادیکالش از بلژیک اخراج شده‌است، پس از بازگشت به لاهه نیز اجازه وعظ در مسجد السنت را نخواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ، nltimes ، العالمی عموج، واعظ افراط‌گرای مراکشی- هلندی که به تازگی به خاطر فعالیت‌های رادیکال از کشور بلژیک اخراج شده‌ است، پس از بازگشت به مراکش نیز اجازه سخنرانی و صحبت در مسجد السنت در لاهه را ندارد.

گفته می‌شود که این سخنران مراکشی- هلندی که بیشتر با نام مستعار العالمی ابوحمزه شناخته می‌شود، در حلقه‌های افراط‌گرایان شهر ورویه در بلژیک فعالیت داشته است. در ماه جولای سال گذشته مقامات امنیتی دولت بلژیک اجازه اقامت این فرد را لغو کرده و تصمیم گرفتند او را به هلند بفرستند.

در آن زمان تئو فرانکین وزیر بلژیک در امور پناهندگی و مهاجرت گفت: حضور این فرد برای جوانان مسلمان ما مثل سم خطرناک است.

با این حال عملیات اخراج این واعظ افراط‌گرا از بلژیک به هلند به سرعت انجام نشد، زیرا او علیه تصمیم دولت شکایت کرده و درخواست بررسی دوباره پرونده را داد. با این حال روز جمعه شورای مهاجرت بلژیک درخواست این فرد را رد کرده و اکنون العالمی عموج 30 روز برای ترک داوطلبانه بلژیک فرصت دارد. در صورتی که او اقدام به ترک خاک بلژیک نکند دستگیر شده و با نظارت مقامات از این کشور اخراج خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha