پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ یکی از آرزوهای بنده این است که برای۳۰ میلیون نفر در اربعین صحبت کنم و تا بتوانم فرهنگ اربعین و انقلاب را به درستی معرفی کنم.

 به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضاء ستاد اربعین  استان قم با بیان اینکه  رسیدگی و خدمت رسانی به زائرین ابا عبد الله (ع)بسیار مهم و با ارزش است به اصول درست خدمت رسانی صحیح اشاره کردند و گفتند: اولین اصل در خدمت رسانی مسئله نظم، برقراری امنیت است، باید طوری برنامه ریزی کرد که استان  قم از همه لحاظ نمونه باشد.

معظم له بیان داشتند: اربعین ظرفیت بسیار مهمی برای تبلیغ دین و ارائه ارزش های اسلام و پیام رسانی دارد و یکی از این مسائل مهم موضوع سیاست است.

 ایشان افزودند: مسئله اربعین در کنار بعُد فرهنگی، مسئله سیاسی هم است؛ چون شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود و همان طور که دشمن توطئه می کند، جامعه اسلامی نیز باید نهایت استفاده را از این ظرفیت به خصوص در بُعد سیاسی ببرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی  گفتند:  یکی از آرزوهای بنده این  است که برای 30 میلیون نفر در اربعین صحبت کنم تا بتوانم  فرهنگ اربعین و انقلاب را به درستی معرفی کنم.

معظم له بیان داشتند: باید طوری برنامه ریزی کرد تا  فرهنگ اربعین به میان مردم بیاید و جامعه از نزدیک با آثار فقه و مبانی دینی و اربعین آشنا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: اسلام دین وسیعی  است و برای همه مسائل برنامه دارد؛ باید کاری کرد تا فرهنگ اسلام ناب و اربعین که در اقتصاد، زندگی و سیاست تاثیر گذار است در جامعه عملی شود و به اجرا در بیاید.  

این مرجع تقلید ابراز داشتند: عاشورا پیام های فراوان و آثار خوبی دارد، یکی از این پیام ها و آثار این است، کسی در این ایام برای اربعین حرکت کند از عمر او حساب نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha