سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
روحانیون

حوزه/ استاد حوزه مازندران گفت: روحانیون نباید نسبت به اطرافیان و جامعه بی تفاوت باشند، بلکه باید در حد توان جهت تحقق هرچه بیشتر دین اسلام در جامعه تلاش نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین تقی پور، مدیر مقطع سطح سه مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل در نشست بصیرت و جریان شناسی، گفت: فرد جریان ساز، تنها به فکر تهذیب نفس و اصلاح شخص خود نیست، بلکه در کنار آن به فکر اصلاح دیگران و جامعه است.

وی افزود: انسان بصیر و جریان ساز پرتحرک و با انرژی و خستگی ناپذیر است؛ چرا که ایمان با سستی و تنبلی و انفعال منافات دارد.

این مدیر حوزوی ادامه داد: در واقعه عاشورا، از میان شهدا و یاران اباعبدالله الحسین(ع) برخی جریان ساز بودند مانند حبیب بن مظاهر که با وجود کهولت زودتر از امام به کوفه رفته و نهضتی علیه حکومت یزید تشکیل داد. همچنین در رکاب امام حسین (ع) نیز حضور یافته و از یاران درجه یک ایشان بودند، به گونه ای که چند روز بعد از ورود امام حسین (ع) به کربلا خود را به ایشان ملحق نمودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم جامعه اسلامی به خصوص روحانیون نباید نسبت به اطرافیان و جامعه بی تفاوت باشند، بلکه باید در حد توان جهت تحقق هرچه بیشتر دین اسلام در جامعه تلاش نمایند.

انتهای پیام 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha