جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین هیأت عزاداری شیعیان معرفی کرد و گفت: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در ستاد اربعین استان با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت:  باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

وی، پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، نوکری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

وی با تاکید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح کارکرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دنیا خون پاک امام حسین(ع) چراغ هدایت بشریت شده است، افزود: امروز گفتمان حسینی به یک گفتمان غالب در عرصه جهانی تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت جهانی سازی فرهنگ عاشورا با بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور تأکید کرد و گفت: تنها اکتفا کردن به مصادیق عزاداری کافی نیست، باید تلاش کنیم فرهنگ حسینی را جهانی کنیم.

وی با بیان این که قدرت های جهانی از حضور میلیونی امت اسلام در پیاده روی روز اربعین هراسان هستند، تصریح کرد: هر نوع توطئه ای از سوی دشمنان در مسیر زائران حسینی نمی تواند مانع توقف کاروان بزرگ پیاده روی حسینی به سمت کربلا شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اربعین درس و پیام‌های فراوانی دارد، افزود: باید بیش از این به ظرفیت اربعین حسینی جهت عزتمندی مسلمانان توجه شود.

وی با بیان این‌که امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان در کنگره بزرگ اربعین اقتدار خود را به نمایش خواهند گذاشت، یادآور شد: امروزه کفر جهانی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار که نماد یزید دوران است، به دنبال ضربه زدن به  ارزش های اسلامی و ایجاد رخنه در بین صفوف مسلمانان جهان به طرق مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمت کردن به زائران حسینی خدمت به امام حسین(ع) است، ادامه داد: اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی پایه‌های استکبار را به‌لرزه در می‌آورد.

وی با بیان این که اجتماع مردمی اربعین حسینی حامل یک پیام بزرگ است، تصریح کرد: در این پیام شیعیان می‌خواهند به‌ دنیا اعلام کنند که گره مشکلات جهان با پیروی از تفکر امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی که همان تفکر نظام جمهوری اسلامی است، برطرف می‌شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هر سال که از این اجتماع با شکوه می گذرد شاهد با عظمت شدن آن در عرصه بین المللی هستیم، خاطرنشان کرد: این اجتماع عظیم شیعه و سنی نمی شناسد بلکه از هر دین و آئینی شاهد حضور در این مراسم جهانی با عظمت هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که تلاش دشمن در کمرنگ برگزار شدن این اجتماع عظیم بی فایده است و با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: با گذشت هر سال از این اجتماع عظیم شاهد باشکوه تر برگزار شدن این مراسم با ارزش هستیم.

وی، پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین هیأت عزاداری شیعیان معرفی کرد و افزود: باید در اربعین حسینی تلاش کنیم گفتمان حضرت سیدالشهدا (ع) زنده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha