شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیین تقدیر از مبلغان برتر مدارس علمیه شمال اهواز

حوزه/ آیین تقدیر از مبلغان برتر مدارس علمیه شمال اهواز با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، برگزار شد و در آن از ۵۰ طلبه موفق تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین تقدیر از مبلغان برتر مدارس علمیه شمال اهواز، در مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان برگزار شد.

این آیین که با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(ع)، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مدرسه پرداخت.

وی با بیان اینکه تلاش کادر مدیریتی مدرسه، تربیت طلابی زبان‌دان و مبلغانی برجسته است، اظهار داشت: برای تقویت مکالمه عربی طلاب مدرسه علمیه، همه را موظف کرده‌ایم که مباحثات خود را با زبان عربی انجام دهند تا إن‌شاءالله در آینده با مشکل عدم ارتباط با مردم عرب‌زبان، مواجه نشوند.

همچنین آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خوزستان، نیازمند طلاب زبان‌دان است، گفت: یکی از اشکالات حوزه علمیه عدم تسلط کامل طلاب به زبان عربی است و به همین دلیل باید این مسأله در همه مدارس علمیه خوزستان به‌صورت جدی، موردتوجه قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضرورت تسلط طلاب به زبان‌های روز دنیا را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم حرف اسلام ناب محمدی را برای ملت‌های جهان بیان کنیم، باید در مرحله اول به زبان آنان آشنایی پیدا کنیم و سپس به فکر اصلاح آنها باشیم.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم، از ۵۰ طلبه موفق در زمینه تبلیغ تقدیر به عمل آمد که این افراد همگی در دهه نخست ماه محرم به تبلیغ در مناطق مختلف شهری و روستایی مشغول به فعالیت تبلیغی-فرهنگی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha