جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، با بیان این که طلاب برای موفقیت در عرصه تبلیغ دین نیازمند جایگاه علمی بالا هستند، افزود: لازمه پاسخگویی طلاب و روحانیان به سؤالات و شبهات نیازمند به روز بودن اطلاعات علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه خلیل شهر بهشهر از علم و دانش به عنوان نخستین وسیله برای سعادت طلاب یاد کرد و گفت: یک طلبه باید در هر زمانی به دنبال علم آموزی و تقویت بنیه علمی خود باشد.

وی با بیان این که طلاب برای موفقیت در عرصه تبلیغ دین نیازمند جایگاه علمی بالا هستند، افزود: لازمه پاسخگویی طلاب و روحانیان به سؤالات و شبهات نیازمند به روز بودن اطلاعات علمی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از اخلاق به عنوان دومین عنصر سعادت یک طلبه و روحانی یاد کرد و گفت: اخلاق و تزکیه نفس محور برنامه های حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه تعالی و سعادت حقیقی یک طلبه را فراهم کند، تصریح کرد: علم بدون اخلاق موجب ایجاد انحراف در جامعه بشری می شود که نمونه بارز آن را می توان در دنیای غرب دید.

مدیر حوزه علمیه مازندران، اساس علم آموزی را همراه تزکیه نفس و رشد اخلاقی در طلاب دانست و تصریح کرد: یک طلبه و روحانی برای موفقیت در امر تبلیغ و ساختن جامعه ای ارزشی نیازمند تزکیه درونی است.

وی در ادامه سخنان خود از مردم داری به عنوان سومین عنصر سعادت طلاب حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه باید همانند علما و بزرگان دینی پیوندی مستحکم با عموم جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ارتباط روحانیت با مردم هر روز مستحکم تر می شود، افزود: دشمنان نظام اسلامی از این پیوند عمیق هراسان و عصبانی هستند و همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن این رابطه به کار گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه عمل به آموخته ها را چهارمین عصر سعادت طلاب و روحانیان دانست و گفت: یک طلبه و روحانی باید عامل به دین باشد.     

وی با تأکید بر این که مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم، افزود: علم و اخلاق در حوزه باید همراه و همزمان با هم رشد کند و تقویت شود تا شاهد بالندگی حوزه علمیه باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha