پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری همایش میان ادیانی صلح در حیدرآباد

حوزه/ همایش بین المللی صلح، هفته آینده با حضور نمایندگانی از مذاهب مختلف در حیدر آباد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newindianexpress، انجمن مدارس اسلامی در حیدرآباد هندوستان با همکاری و مشارکت انجمن بیداری زندگی انسانی،  شنبه هفته آینده، همایش بین المللی صلح برگزار می‌کند. در این همایش که در زمین نمایشگاه‌های نام‌پالی در حیدرآباد برپا خواهد شد، نمایندگانی از مذاهب و مکاتب مختلف حضور خواهند داشت.

مولانا سید درویش محی الدین، رئیس انجمن مدارس اسلامی در این باره تصریح کرد: همبستگی و عدالت اجتماعی از عوامل مهم پایداری صلح در سرتاسر جهان بوده و بدون این دو صلح و مدارا میان مردم برچیده خواهد شد. هدف ما از برگزاری این همایش ترویج کلام صلح و همدلی مذهبی است. نفرت مذهبی و نابرابری اجتماعی در جامعه بزرگترین سد پیش روی دستیابی به صلح و امنیت هستند. عدالت اجتماعی نیز ضروریتی است که هیچ کس نباید از آن محروم شود.

* پیروان اسلام، مسیحیت، هندوها و سیک‌ها در مراسم های مذهبی یکدیگر حضور پیدا کنند

وی در ادامه گفت: هدف نمایندگان میان ادیانی ارتباط برقرار کردن با توده‌های مردم از طریق رسانه‌ها است. ما قصد داریم سیستمی ایجاد کنیم که تبادل فرهنگی میان جوامع مذهبی مختلف از طریق آن امکان پذیر شود. و پیروان مذاهب و مکاتب مختلف اسلام، مسیحیت، هندوها و سیک‌ها در سرتاسر کشور هند بتوانند در مراسم و جشن‌های مذهبی یکدیگر حضور پیدا کنند. ما همچنین قصد داریم پس از پایان همایش صلح، از مدارس، دانشکده‌ها و سازمان‌های مذهبی مختلف بازدید به عمل آورده و پیام‌آور صلح برای آنان باشیم.

محی الدین در پایان گفت: اگر شما صادقانه پیرو دین و مذهب خودتان باشید، مزاحم پیروان دیگر مذاهب نیز نخواهید شد.

سخنرانان اصلی این نشست شامل محی الدین، سری سری راوی شانکار و باسکار رائو از هنر زندگی، مولانا سیدعبد خضر، مولانا حافظ مظفر حسین و رئیس موسسه غیردولتی مبارزه با شرارت‌های اجتماعی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha