جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که عمل به کلام الهي مي تواند جامعه را در برابر هر گونه انحرافي مصون نگه دارد، گفت: مفاهيم ناب ديني مهم ترين عامل در برابر هجمه هاي دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران صبح امروز در جمع مسئولان مؤسسات قرآنی استان بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت. 

وی با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند. 

حجت الاسلام شکریان احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود. 

وی با بیان این که ورود قرآن و مفاهیم متعالی آن در زندگی موجب ایجاد انگیزه در جامعه دینی می شود، خاطرنشان کرد: هر کسی در جامعه با قرآن مأنوس شود به حتم راه های بسیاری به روی او گشوده می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دوری از مفاهیم قرآنی جامعه را در مسیر انحراف و تباهی قرار می دهد، تصریح کرد: همه آیات کلام الهی براي هدايت انسان جهت رسيدن به جايگاه اصلي خود است، اما متأسفانه بشر امروز از این مفاهیم متعالی دور مانده است.

وی با بیان اینکه باید به مفاهیم و ارزش های قرآنی بیشتر توجه شود و جامعه امروز تشنه معارف الهی و قرآنی است، افزود: قرآن کریم سد محکمی مقابل دسیسه های دشمن است و با کلام الهی تمامی بشریت به سرمنزل مقصود می رسند.

این محقق حوزوی با اشاره به این که شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است، گفت: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که با تدبر در قرآن مي توانيم بيشتر به مقصود و مفاهيم الهي پي ببريم، ادامه داد: يکي از مهم ترين راه هايي که مي توان به ارتباط ميان آيه هاي قرآن پي برد تدبر در قرآن است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که در بسياري از مراکز قرآني تنها شاهد پرداختن به حفظ و قرائت به قرآن هستيم، خاطرنشان کرد: موضوع تدبر در قرآن در حاشيه قرار گرفته که بايد بيشتر به آن توجه شود.

وی، قرآن را منشأ حيات امت اسلامي دانست و با بيان اين که براي اين که حيات معنوي به جامعه باز گردد بايد به قرآن و معارف ارزشمند آن تمسک جوييم، خاطرنشان کرد: درک مفاهيم قرآن کريم و عمل به آن اهميت بسياري دارد، چرا که تأثير اصلي قرآن که همان هدايت گري قرآن است در گرو درک مفاهيم موجود در قرآن خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که عمل به کلام الهي مي تواند جامعه را در برابر هر گونه انحرافي مصون نگه دارد، خاطرنشان کرد: مفاهيم ناب ديني مهم ترين عامل در برابر هجمه هاي دشمنان اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha