پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 397704
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
افق حوزه

حوزه / چهارصدو هشتاد و چهارمین شماره "افق حوزه" به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه "افق حوزه" در این شماره شامل: «ضرورت تأمین امنیت مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی»، «نیازمند 140 هزار مسجد تمام وقت در افق 20 ساله هستیم»، «انتقاد رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر از رواج فتواهای بی اساس»، «احادیث فقهی و حکمتی طبقه بندی گردد»، «در آثار تفسیری توجه به طبقات اجتماع ضروری است»، «شخصیت علمی و معنوی آیت الله العظمی سیدتقی طباطبایی قمی»، «زائران به مقررات حاکمیتی عراق احترام بگذارند»، «مردم عالم عامل می خواهند» می باشد.

* اطفای آتش درون

آیت الله حائری شیرازی در درس اخلاق خود با عنوان: «اطفای آتش درون» اظهار داشتند: سخن گفتن اگر چه به‌ ظاهر آسان است، ولی در حقیقت، سخن مفید و لازم را به زبان آوردن کاری بسیار دشوار است. وقتی از دهان انسان حرف نابجا و یا فحش و حرف تحقیر‌آمیزی خارج می ‌شود، این‌ ها نشان از آتشفشانی دارد که در درون جان او وجود دارد. کسی که در مسیر خودسازی و تهذیب نفس است چاره ‌ای جز این ندارد که آن مرکز گداخته را سرد و خاموش نماید وگرنه آن مرکز گداخته شده درونی هر وقت فرصتی پیدا کند، به بیرون سرایت می‌ کند.

ریشه بروز رفتار و گفتار زشت، عمل زشت دیگران است و در حقیقت انسان از عمل دیگران خشمگین می ‌شود نه شخصیت آنان، و لذا اگر آن بدرفتار از عملش دست بکشد، دلخوری ‌ها هم تمام می ‌شود. این دلخوری ‌ها باید خشکانده شود وگرنه ریشه می ‌دواند. راه ‌حلش هم این است که برای آن ‌ها استغفار و دعا بکنی. اگر توقیق نماز شب پیدا کردی، دوستانی که تو را اذیت کردند دعا کن و کسانی را که تو را بیشتر آزار دادند، اول دعا کن و علت این ‌که حضرت فاطمه زهرا‌ سلام‌ الله ‌علیها در وقت دعا اول اسم همسایه‌ ها و بستگان را بر زبان می‌ آوردند، این بوده که انسان با این‌ ها معاشرت دارد و پیش می ‌آید که به انسان آزار و اذیت می ‌رسانند و دلخوری پیش می ‌آید. وگرنه این‌ که امروز یک حرفی، یک رفتاری از من صادر بشود، با استغفرالله گفتن کار به ‌طور ریشه ‌ای اصلاح نمی‌ شود.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «کشف یکی از علل سردردهای ضربان دار میگرنی ها»، «راه های مواجهه صحیح با کم رویی کودکان»، «چرا 13 آبان روز دانش آموز است؟»، «با این خوراکی ها بوی بد دهان را از بین ببرید»، «مشکل نفخ و درمان های غذایی»، «دانستنی های آشپزی با روغن ها».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha