پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ کارگاه آموزشی تکنیک های روانشناختی جهت اثر گذاری در مخاطب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) تنکابن برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سیده فاطمه افتخاری کارشناس مذهبی در " کارگاه آموزشی  تکنیک های روانشناختی جهت  اثر گذاری در مخاطب" اظهار داشت: با توجه به این که  انسانها  از لحاظ سطح  علمی،اخلاقی، گویشی و حتی دین گرایی تفاوت دارند؛ لذا باید تکنیک ها ی لازم در امر تبلیغ را فرا گرفته  تا بتوانیم  در مخاطب  اثر گذاری بهتری داشته و اقتاع  اندیشه  در جهت  اثبات  یک موضوع  یا رد عقاید  و خرافات  صورت گیرد.

 وی افزود: تبلیغ دین اسلام که از وظایف انبیاء الهی بوده است به طلاب  به عنوان جانشینان و ادامه دهندگان رسالت آنان سپرده شده است؛ بنابراین این امر  یک مسئولیت و وظیفه خطیری است و شغل محسوب نمی شود.

این کارشناس مذهبی اعلام کرد: اولین گام در امر تبلیغ مخاطب شناسی است؛ زیرا باید بدانیم  برای کدام قشر قصد  تبلیغ  داریم. قطعاً اگر بد عمل کنیم دین در نگاه مردم بد و خشن جلوه داده شده و آنها دین گریز می شوند؛ زیرا 83درصد اطلاعات  دینی را مردم  از طریق دیدن به دست  آورده و فقط 11درصد مطالب را  از طریق شنوایی دریافت می کنند.

وی گفت: اگر  انتقال  مفاهیم  دینی تصویری باشد  تاثیر گذار بیشتری خواهد داشت؛  پس مبلغین باید سواد  رسانه ای  هم داشته باشند، یعنی بتوانند از روشهای نوین در جهت ابلاغ آموزه های دینی استفاده نمایند که کار آسانتر و تاثیرگذار تر می گردد.

وی افزود :باید برای کار تبلیغ علاوه بر اخلاص، اعتماد به نفس بالا داشته باشید زیرا تا خود عامل به این فضایل نباشیم، نمی توانیم لسانی گویا داشته باشیم و اگر امروزه گرایش مردم به آموزه های دینی کم رنگ شده است به این دلیل است.

افتخاری خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر زبان لین و نرم و گشاده رویی ست. باید الگویمان در این امر مقدس ،اهل بیت (ع)باشند که در سخت ترین شرایط دفاع ازحریم اسلام از اسارت گرفته تا شهادت ، راسخ ماندند.

 انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha